Page 1 of 2

schouwen huisman bakbrommer

PostPosted: Fri Jun 01, 2007 2:46 pm
by Ronald
huisman

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 10:07 pm
by Vinz
mmh volgens mij hoeven die toch geen typegoedkeuring te hebben? (ergens gelezen dacht ik..)

Maar ja je kan ook even een type goed keuring scoren als die bestaan en er zelf in rammen of hij moet een stikker hebben en die bij harry kopen, dacht dat hij ieder geval stikkers had met een typegoedkeuring weet niet of die van een huisman zijn.

Hopelijk heb je er wat aan want ik weet het allemaal niet zeker :wink:

PostPosted: Mon Jun 18, 2007 6:57 pm
by bakbrom65
Huisman is geen typegoedkeur van , zal bij de rdw een volledig technische keuring moeten doen voor een kenteken.

Technische eisen keuren rdw bakbromfiets
Bakbromfiets op drie wielen 2 wielen voor 1 achter (b.v.b huisman)
Technische eisen :

*. een dimlicht breedte 1,30 m of minder
twee dimlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een stadslicht breedte 1,30 m of minder
twee stadslichten breedte meer dan 1,30 m
*. een achterlicht breedte 1,30 m of minder
twee achterlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een remlicht breedte 1,30 of minder
twee remlichten breedte meer dan 1,30 m
*. een niet-driehoekige rode achterreflector breedte 1,30 of minder
twee niet-driehoekige rode achterreflectoren breedte meer dan 1,30 m
*. vier oranje reflectoren aan de trappers
* claxon
* handrem
* gas geven zonder stuur los te laten
* alle wielen geremd
* 4,0 m/s² remvertraging
* plaats voor een kentekenplaat achterop
* motor max 50cc
* snelheid max 45km
* uitlaat niet te veel geluid
* toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


* verder alles in technisch goede staat ( banden, lagers , stuurkogels enz)

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 9:13 am
by Vinz
best logische dingen allemaal maar wel suf van de "vier oranje reflectoren aan de trappers'

Ik ben bezig met een batavus bilonet te kopen zonder kenteken maar zo te horen is dat wel eng met keuren enzo :cry:

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 1:40 pm
by Herb
Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 3:38 pm
by Vinz
Herb wrote:Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..


Het plan is om hem ook te kopen ja, er staat een soort gelijke op marktplaats en volgens mij heeft die hem via de rdw op kenteken gezet want hij stond eerst zonder kenteken te koop. En hij heeft ook een zundapp blok er onder dus even vragen hoe dat zit, hij reageerde alleen niet op me mailtje dus hopelijk heeft hij zin om me vraag te beantwoorden :)

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 4:17 pm
by bakbrom65
Herb wrote:Die reflectoren zijn toch niet verplicht??
Ik dacht gelezen te hebben dat t mag, maar niet hoeft.

Vinz ik zou het gewoon doen..



is wel verplicht omdat hij geen typegoedkeur heeft .
op de markt 4,- euro 2 trappers met reflector .

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 6:36 pm
by Herb
2. Bromfietsen op drie of vier wielen moeten zijn voorzien van:

a. een of twee dimlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee dimlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

b. een of twee stadslichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee stadslichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde indien het voertuig is voorzien van een gesloten carrosserie;

d. een of twee achterlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee achterlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

e. een of twee remlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee remlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

f. een of twee niet-driehoekige rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee niet-driehoekige rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;

g. vier ambergele retroreflectoren aan de trappers voor zover de bromfiets is voorzien van niet-intrekbare trappers;

h. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat indien de bromfiets in gebruik is genomen na 31 december 2006.

Inderdaad zijn de reflectoren dus verplicht
je had gelijk..

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 7:41 pm
by Vinz
toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


Als je het lettelijk leest hoeft dus niet het orginele blok er onder te hangen, toch? Lijkt me eigelijk wel vreemd, wel beter daar niet van

PostPosted: Tue Jun 19, 2007 10:04 pm
by bakbrom65
Vinz wrote:toevoeging: motorblok en carburateur moet afkomstig zijn van een in
nl-geleverd bromfiets ( MOTORCODE moet bekend zijn)


Als je het lettelijk leest hoeft dus niet het orginele blok er onder te hangen, toch? Lijkt me eigelijk wel vreemd, wel beter daar niet van


Let wel op bij b.v.b zündapp heeft een duits blok een andere motorcode
dan een in nl-geleverd blok .

Motorcode’s nl zundapp

3 versnellingen

255
266-01 t/m bouwjaar 1977
266-50 t/m bouwjaar 1977
266-70 t/m bouwjaar 1987
278-32 t/m bouwjaar 1977
266-72 t/m bouwjaar 1987
278-37 t/m bouwjaar 1987
278-02 t/m bouwjaar 1977


4 versnellingen

280-71 t/m bouwjaar 1977
280-73 t/m bouwjaar 1977
280-77 t/m bouwjaar 1987
280-80 ( enfield zundapp) t/m bouwjaar 2003


5 versnellingen

284-12 (famel zundapp) t/m bouwjaar 2003