by joozt en eric » Tue May 26, 2009 7:03 pm
Laat ik ook maar eens reageren.
Met name op dat gezeik over regeltjes.
Ik ben al 11 jaar aanwezig en vaak deelnemend bij de NBBK en heb 1 keer het "genoegen" gesmaakt met een officiele cross mee te doen.
Misschien zijn er dan geen beperkingen over cc (ja, ik weet het, inmiddels van de baan), maar er waren zoveel andere regels.
- Allemaal een helm op. Niet alleen de bakkenisten, maar ook de rijders. Alleen dat al leverde problemen op. Want zodra je je bak startte moest je een helm op. Ook als je niet op het parcours was.
- Geen honden toegestaan!!! Zie je het voor je?
- Geen blikjes bier toegestaan. Ook niet op de kamping.
- Het publiek was zo afgeschermd van de crossbaan dat ze nauwelijks konden zien wat er gaande was. Uiteraard allemaal in het kader van de veiligheid.
- Geen testritjes over het terrein. Bak uittesten na de duwerduw? Frietje halen in het dorp? Bakbrommer pas starten buiten het terrein.
De rest van de regels kan ik niet eens reproduceren als mijn leven ervan afhing.
Ik sluit me in elk geval helemaal aan bij Irmin.
Een aantal mensen steekt zijn nek uit om een NBBK te regelen zonder vergunning. Zodat we niet aan allerlei door overheidswege opgelegde regels hoeven te voldoen.
Bij ongevallen staat hun naam onder de politieverbalen.
Natuurlijk moeten ze proberen ongevallen zoveel mogelijk te voorkomen. En natuurlijk zijn het niet zozeer de 50plus die voor problemen zorgen. Maar als er met zo'n bak een ongeluk gebeurd, heb je als organisatie ook nog de verantwoording af te leggen voor een illegaal voertuig.
En die gasten van de organisatie doen het supergoed. De NBBK is uniek in zijn soort. Altijd leuk, altijd sportief en godzijdank niet op het ADM, waar er altijd sprake is van niet-bakbrommerrijdend of zelfs bakbrommerminnend publiek dat alleen komt voor de rel. Misschien een eindje rijden. Maar eerlijk is eerlijk. De NBBK is in Groningen begonnen! En daar zijn de meest gave NBBK's altijd gehouden.
Verder bestaat de 50plus al jaren en jaren. Dat gaat echt nooit verloren.
Tot zaterdag.
Jozefine