snelheids meter

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Re: Ik blijf bezig

Postby Vinz » Mon Jun 04, 2007 10:03 pm

Xenomobile wrote:Jij schrijft dat je een zundappmotor hebt.... Da's niet origineel en in de tekst staat dat je uitlaat en motor origineel moeten zijn, daar zou ik me meer zoegen over maken als ik jou was....

De laatste apollo's zijn gebouwd met allerlei blokken er onder omdat minarelli 3 bak niet meer te verkrijgen was.

Dus wat jij zegt is ook weer niet helemaal waar, en wat weten hun er nou van?? Maar je weet het nooit zeker weten hoe dat af loopt natuurlijk. :roll:

Zo wie zo moet je niet je blok er lekker dik in kakken maar NETJES er in lassen, dan valt het niet op.
Het leven is niets zonder brombakfiets
Vinz

helaas

Postby Xenomobile » Mon Jun 04, 2007 11:21 pm

de rdw is een hele andere instelling dan een Halfords. De RDW is erg goed op de hoogte van Apollo bakbrommers en beschikt over alle keuringsrapporten.... Denk niet dat zij niet achterhalen wat voor blok eronder hoort. Het is sowieso Minarelli.... met, maar later zonder geforceerde koeling....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Re: helaas

Postby Vinz » Tue Jun 05, 2007 7:52 am

Xenomobile wrote:de rdw is een hele andere instelling dan een Halfords. De RDW is erg goed op de hoogte van Apollo bakbrommers en beschikt over alle keuringsrapporten.... Denk niet dat zij niet achterhalen wat voor blok eronder hoort. Het is sowieso Minarelli.... met, maar later zonder geforceerde koeling....

Ja dat is waar, dat was ik even vergeten :oops:

Je moet niet alles geloven wat er gezegt wordt maar op www.bakbrommers.nl staat iedergeval dat er in de laatste jaren ook andere blokken werden onder gehangen, maar dat weet je natuurlijk ook niet 100% zeker nee.

steckelfisch

Om even op je probleem te komen, je kan trouwens ook misschien ergens een minarelli blok scoren voor niet te veel geld/lenen en die er voor de show onder hangen (moet werken he :wink: ) en later weer onder uit halen.
Vinz

Postby irmin » Tue Jun 05, 2007 12:31 pm

je kan ervoor gaan om je apollo adhv typegoedkeur te keuren: D8111. Dit is het typegoedkeur dat Gazelle op de "apollos" (HMC 303 703 707)heeft gekregen. In de beschrijving van de (TNO typegoedkeur rapport) staat duidelijk vermeld dat de bromfiets een minarelli blok heeft, een driebak.
over verlichting etc staat er niets in, da's nl. wettelijk geregeld.

brommers van deze leeftijd (moet je wel een jaartal aannemelijk kunnen maken) hoeven geen rem- en kentekenplaatverlichting te hebben.
remmen moet kunnen op alle drie de wielen, waarvan minimaal 1 wiel vastgezet moet kunnen worden (handrem dus). Da's verplicht! heb ik ooit een boete voor gehad (voor het ontbreken van een handrem dus.)
Er is 1 koplamp verplicht (twee mag) tenzij breder dan 1,30m dan zijn er twee verplicht, 1 achterlicht, 1 rode reflector achter, maar die zit meestal al in je achtelicht geintegreerd. knippers zijn niet verplicht.
en zo nog meer.

check
www.tdekkers.nl
ga naar voertuigreglement
hoofdstuk 5 permanente eisen en zoek naar bromfietsen.
daar staat alles in.
let daarbij op aangegeven jaartallen.

km. teller zou ik me niet druk om maken zoals xenomobile zegt.
irmin

Postby Io » Tue Jun 05, 2007 12:33 pm

Ik heb zelf een apollo uit een van de laatste jaren. En ik heb GEEN Minarelli motorblok maar een Morini Franco G30 blok. Deze is vrijwel overal onbekend. Veel avn de dealers die in Morini Franco deden kennen deze type niet eens.....dus waarom geen Zundapp.
Denk dat je gewoon mazzel moet hebben met wie m keurt en m het liefst op vrijdagmiddag moet laten keuren :D:D:D
Io

Postby Vinz » Tue Jun 05, 2007 3:35 pm

Io wrote:Ik heb zelf een apollo uit een van de laatste jaren. En ik heb GEEN Minarelli motorblok maar een Morini Franco G30 blok. Deze is vrijwel overal onbekend. Veel avn de dealers die in Morini Franco deden kennen deze type niet eens.....dus waarom geen Zundapp.
Denk dat je gewoon mazzel moet hebben met wie m keurt en m het liefst op vrijdagmiddag moet laten keuren :D:D:D

Ik zou niet zeker weten of er ook ander zijn gebruikt dan minarelli maar het lijkt me wel sterk dat iemand een nog onbekender, dus moeilijker aan onderdelen te komen, blok onder zijn bak hangt :P
Vinz

Postby Vinz » Tue Jun 05, 2007 3:36 pm

irmin wrote:je kan ervoor gaan om je apollo adhv typegoedkeur te keuren: D8111. Dit is het typegoedkeur dat Gazelle op de "apollos" (HMC 303 703 707)heeft gekregen. In de beschrijving van de (TNO typegoedkeur rapport) staat duidelijk vermeld dat de bromfiets een minarelli blok heeft, een driebak.
over verlichting etc staat er niets in, da's nl. wettelijk geregeld.

brommers van deze leeftijd (moet je wel een jaartal aannemelijk kunnen maken) hoeven geen rem- en kentekenplaatverlichting te hebben.
remmen moet kunnen op alle drie de wielen, waarvan minimaal 1 wiel vastgezet moet kunnen worden (handrem dus). Da's verplicht! heb ik ooit een boete voor gehad (voor het ontbreken van een handrem dus.)
Er is 1 koplamp verplicht (twee mag) tenzij breder dan 1,30m dan zijn er twee verplicht, 1 achterlicht, 1 rode reflector achter, maar die zit meestal al in je achtelicht geintegreerd. knippers zijn niet verplicht.
en zo nog meer.

check
www.tdekkers.nl
ga naar voertuigreglement
hoofdstuk 5 permanente eisen en zoek naar bromfietsen.
daar staat alles in.
let daarbij op aangegeven jaartallen.

km. teller zou ik me niet druk om maken zoals xenomobile zegt.

wel raar trouwens dat je een handrem MOET hebben en ook lekker zeikerig dat je er ook daad werkelijk een boete voor hebt gekregen :?
Vinz

Postby Io » Tue Jun 05, 2007 6:04 pm

Vinz wrote:
Io wrote:Ik heb zelf een apollo uit een van de laatste jaren. En ik heb GEEN Minarelli motorblok maar een Morini Franco G30 blok. Deze is vrijwel overal onbekend. Veel avn de dealers die in Morini Franco deden kennen deze type niet eens.....dus waarom geen Zundapp.

Ik zou niet zeker weten of er ook ander zijn gebruikt dan minarelli maar het lijkt me wel sterk dat iemand een nog onbekender, dus moeilijker aan onderdelen te komen, blok onder zijn bak hangt :P

de apollofabriek dus.......
hij is origineel zo geleverd aan gemeente nunspeet waarvan ik hem weer heb via een handelaar.
m'n vriend heeft laatst wel een zuiger gevonden ervoor en koppelingsplaten, was wel duur geintje :150 euries.... :shock:
maar t is wel een pittig blokje!!!!
'k wil er nog wel een...:p ook om onder de brombak te hangen....ken m alleen nie vinden:(
Io

Postby irmin » Wed Jun 06, 2007 2:42 pm

Io wrote:
Vinz wrote:

de apollofabriek dus.......
hij is origineel zo geleverd aan gemeente nunspeet waarvan ik hem weer heb via een handelaar.
m'n vriend heeft laatst wel een zuiger gevonden ervoor en koppelingsplaten, was wel duur geintje :150 euries.... :shock:
maar t is wel een pittig blokje!!!!
'k wil er nog wel een...:p ook om onder de brombak te hangen....ken m alleen nie vinden:(

de latere apollo's zijn mogelijk geleverd met vanalles, maar deze dingen hadden simpelweg geen typegoedkeur.
Dit heeft bij het begin van de schouwingen dan ook wat problemen opgeleverd. Uiteindelijk heeft de RDW een soepele schouwingsprocedure toegepast. Ik weet niet of de RDW ook zo soepel is met keuringen.

Maargoed, gewoon keuren die brommer. Je hoort vanzelf wel wat er niet klopt. Dan maar in twee keer.
irmin

Postby Vinz » Wed Jun 06, 2007 10:34 pm

god 150 euro, voor zo veel had ik ongeveer me apollo (wrak dan he :wink: )

Maar in 2x komt het zeker goed, wel duur, dan moet je toch 2x betalen lijkt me? Of zeggen ze van, dit en dat en dat je dan terug moet komen ofzo?
Vinz

PreviousNext

Return to Help!