70cc honda 4takt op apollo

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

70cc honda 4takt op apollo

Postby steckelfisch » Wed Mar 19, 2008 9:12 pm

Hoi,

Ik denk erover zulk een blok te kopen:
Image

een 70cc honda dax ss50.

Valt dat een beetje op een apollo (vierkante kokerbalk) te prutsen? of moet er dan behoorlijk gesneden en gelast worden. Oftewel: past ie?

groeten...
Last edited by steckelfisch on Thu Mar 20, 2008 11:06 am, edited 1 time in total.
steckelfisch

Postby NIX » Thu Mar 20, 2008 11:06 am

Check de foto's van Bart Beekhuizen en Irmin.

Bart heeft schetsplaten gemaakt en het blokje direct op het frame gemonteerd en maakt gebruik van een andere achterbrug.

Irmin had dacht ik de ori achterbrug gebruikt en het blokje dus verend gemonteerd, maar de pijp voor de stuurpen naar voren verhuisd. Weet ik niet helemaal zeker, maar eigenlijk heb je door de lengte van het blokje erg weinig ruimte.
NIX

Postby steckelfisch » Thu Mar 20, 2008 11:16 am

NIX wrote:Check de foto's van Bart Beekhuizen en Irmin.

Bart heeft schetsplaten gemaakt en het blokje direct op het frame gemonteerd en maakt gebruik van een andere achterbrug.

Irmin had dacht ik de ori achterbrug gebruikt en het blokje dus verend gemonteerd, maar de pijp voor de stuurpen naar voren verhuisd. Weet ik niet helemaal zeker, maar eigenlijk heb je door de lengte van het blokje erg weinig ruimte.

Ah.. ja.. ik zie het (foto Bart). Die van Irmin moet ik nog even vinden, maar
ik had al zoiets bedacht ja.

Goed, weet ik waar ik aan toe ben. Bedankt.
steckelfisch

Postby NIX » Thu Mar 20, 2008 1:26 pm

http://www.phpbbplanet.com/bakbrommer/v ... bakbrommer

Even naar beneden scrollen voor de opties van Irmin.
NIX

Postby knorrepot » Fri Mar 21, 2008 2:27 pm

heb precies hetzelfde 70cc blokje in mijn vierkantebuisapollo gezet. geen probleem wat de maat betreft. ik heb de originele achterbrug afgezaagd net voorbij het scharnierpunt. het afgezaagde deel heb ik ontdaan van de motorsteun en bovenop de brug, tussen de achterband en de zadelpen, ter versteviging weer teruggelast. past precies. Ik heb alleen de achterste twee ophangpunten van het blokje gebruikt, dit blijkt genoeg te zijn. c50 imitatieuitlaatje werk best, goedkoop, en is makkelijk te monteren, maar klinkt wat saai. (stil) blokje is sterk genoeg om zo'n kleine 50 te gaan. tegenwind niet, voordewind +/- 60. (ik heb nu 14/51 tandwielen met 18" motorwiel, denk dat 13/51 beter is)
knorrepot

Postby steckelfisch » Fri Mar 21, 2008 2:33 pm

knorrepot wrote:ik heb de originele achterbrug afgezaagd net voorbij het scharnierpunt. het afgezaagde deel heb ik ontdaan van de motorsteun en bovenop de brug, tussen de achterband en de zadelpen, ter versteviging weer teruggelast. past precies

Heb je hier ook foto's van?
steckelfisch

Postby knorrepot » Fri Mar 21, 2008 2:39 pm

oja, vond het belangrijk het blokje mooi laag te hangen, met de ketting om het scharnierpunt van de achterbrug heen, zoals origineel. Ik heb het frame niet hoeven te verlengen of iets dergelijks, heb enkel een hoekje uit het plaatje geslepen dat onderaan de stuurkolom zit, zodat het uitlaatklepdekseltje daar kan zitten. kleppen stellen kan dan ook nog terwijl het blokje in het frame zit, zelfs olie wisselen kan, tis wel even priegelen en frutsen, maar het is mogelijk.
knorrepot

Postby knorrepot » Fri Mar 21, 2008 5:02 pm

heb er nog geen fotos van, maar die kan ik wel voor je maken, word wel maandag vrees ik... Denk wel dat het belangrijk is om dit stuk terug te plaatsen/lassen, anders heb je een brug die bestaat uit twee losse armen, dat gaat niet goed in de bochten, dan klapt je achterwiel der onder vandaan. de armen moeten dus aan elkaar gelast zitten op een of andere manier. zal wel even een fotootje maken..
knorrepot

Postby NIX » Fri Mar 21, 2008 6:12 pm

Ik wacht graag even tot maandag. Je zou mij ook een enorm plezier doen met een paar plaatjes vande details.
NIX

Postby irmin » Sat Mar 22, 2008 1:41 pm

steckelfisch wrote:
knorrepot wrote:ik heb de originele achterbrug afgezaagd net voorbij het scharnierpunt. het afgezaagde deel heb ik ontdaan van de motorsteun en bovenop de brug, tussen de achterband en de zadelpen, ter versteviging weer teruggelast. past precies

Heb je hier ook foto's van?

wat voor maat wiel heb je dan? Voor mijn 18" wiel met motorband heb ik de standaard achterbrug al iets moeten verlengen, zonder dat er zo'n extra balk tussen wiel en zadelpen zit. Past een 17" met een beetje leuke noppenband nog? Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Want het is altijd mooi om te zien hoe mensen problemen oplossen :D
irmin

Next

Return to Help!