Beste Medebakbrommerridders,
de voorremmen van mijn bakbrommer zijn nu eindelijk bekabeld, maar het remt echt bagger. de kabels zijn zeer slecht af te stellen, de hendel waar ook de koppeling aan zit bij de lely's heeft bij mij een te grote uitslag, en er is tijdens het remmen geen mogelijkheid om de koppeling nog in te knijpen, want dan moet je de kracht van de hendel afhalen.
de achterrem werkt wel aardig, maar niet snel genoeg.
nu heb ik het volgende plan opgevat: ik ga op zoek naar een paar viergaats trommelremmen, wordt waarschijnlijk de hele reut van een golfje ofzo afslopen. de hoofdremcylinder op m'n voetrempedaal (achterrem) aansluiten en lekker vloeistofgeremd gaan rijden.
ik kom dan alleen tot een paar technische problemen.
ik ben schijtbenauwd dat m'n bak gigantisch scheef gaat trekken bij het afremmen(aangezien de remdruk niet regelbaar is per zijde)
hoe ga ik alles bevestigen? de ankerplaat die nu bevestigd is, zit over de astap geschoven, met een moer ertegenaan. aan de bovenzijde van de ankerplaat is een strip gelast die aan het frame gebout is (om de remdruk op te vangen) de astap zit met 1 bout aan het frame, door een aan het frame gelaste ring van 2 cm dik (gat m20 ofzo?) voor zover ik nu gezien heb is bij een golfje de ankerplaat en de astap met 4 bouten aan het frame gebout. hoe ga ik dit voorelkaar maken? hoe zorg ik dat de remkracht niet gelijk alles sloopt?
ik wil het dan zo maken dat m'n voorremmen op m'n voetpedaal zitten, achterrem op het handvat. zijn hier nog tips voor?
dit alles om m'n bakbrommer iets sneller te laten remmen (ja, met wind mee is ie wel rap ) nu is het af en toe gewoon gevaarlijk (vooral voor mezelf )
zijn er medebakbrommerridders in de omgeving groningen die me kunnen / willen helpen?
kom maar op met tips, zienswijzen en andere ideeën!
voor uitleg VW golf achterremmen: http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/remmen.html
't Beste!