minarelli blokje en achterwiel

Ik heb een ...

minarelli blokje en achterwiel

Postby knorrepot » Fri Feb 22, 2008 4:44 pm

Hoi, heb nog een minarelli blokje liggen en een origineel apollo achterwiel, wegens motorfietswiel en viertakt ombouw te koop. Blokje liep zoals het hem betaamd; veel herrie maar doet het altijd. Spruitstukje is wel gebroken, (misschien is hij in te korten) en een trapper is zelfbouw. Het achterwiel heeft een z.g.a.n. nieuwe band, maar de lagers zijn wel uit elkaar gelopen, maar dit zijn vaste lagers die te vernieuwen zijn. bij elkaar 75 euro.
knorrepot

Postby andre » Wed Apr 23, 2008 1:37 pm

heb je ze nog???
andre

Postby knorrepot » Wed Apr 23, 2008 3:17 pm

ja geloof ik, zal ze even opzoeken, wil je wiel en blokje? Moet je van ver komen?
knorrepot

Postby andre » Thu Apr 24, 2008 1:34 pm

over het wiel moet k nog ff nadenken al denk ik dat e wel een doel voor te inden is... ik vroeg me af hoe compleet het blokje is, inclusief cylinder? delortocarb heb ik nog wel. en vooral: de ontsteking werkt?
andre

Postby knorrepot » Thu Apr 24, 2008 6:39 pm

ja ontsteking werkt, afgelopen zomer lopend onder me bakbrommer vandaan gesleuteld. Licht brandde ook keurig. Ik weet niet hoe de interne mechanische staat is, ik heb hem nog nooit open gemaakt, alleen een paar maanden probleemloos mee gereden. Blokje is inclusief cilinder+kop, zit gewoon in elkaar, alleen de carburateur is eraf, maar die moet ik nog ergens hebben liggen, net als het luchtfiltertje. Uitlaat kwam ik ook nog tegen, interesse? met wiel erbij alles voor 75 euro, alleen blokje 35 euro. Je woont in amsterdam toch? waar ongeveer? misschien kom ik wel eens bij toeval in de buurt... Ik woon in geuzenveld. Mijn telefoonnummer staat evt in pb.
knorrepot

hij rijdt weer....

Postby andre » Wed Apr 30, 2008 1:04 pm

so hehe, eindelijk ijdt mn huisman weer, na een jaar problemen (zie topics over voorwiel verwissellen en wielbouten n jaar terug) verhelpen en nieuwe problemen tegenkomen rijd t monster weer. met dat minarelli blok. wat me wel opviel is dat hij niet goed ontkoppelt. als ik schakel en de koppeling intrek, vervolgens de handel naar zn 1 (of 2) beweeg schiet ie gelijk al in zn versnelling ipv pas als ik de koppeling loslaat.
ik voeg me af, had ie dat al, is dit een probleem? ik ken iemand die al jaren op die manier op zn apollo rijdt. beschadigd er iets. is het te verhelpen?
andre

Postby knorrepot » Thu May 01, 2008 1:14 pm

bedoel je dat ie al meteen begint te rijden? Gelijk in zijn versnelling schieten is mooi, maar als je de koppeling inhoud moet ie natuurlijk blijven staan... Had hij eerder niet, misschien is de slag van je koppelingshandel een beetje kort, je kan eens een andere proberen. Daarbij zou het handig kunnen zijn om te experimenteren met welke olie je in het blokje gooit. Het kan zijn dat op koude motor deze olie de koppelingsplaten aan elkaar laat plakken, waardoor hij pas goed werkt als je olie warm is (de koppeling kan je testen door hem pas in zijn 1 te zetten als je de bakbrommer duwend een beetje snelheid geeft, dan slaat hij niet af. Vervolgens gas geven en remmen tegelijk, dan schiet de koppeling wel los. Ik herrinner me dit van een crossmotor die ik ooit had). Ik zou even de olie wisselen voor dunne olie die speciaal voor natte plaatkoppelingen is gemaakt. kan sowieso geen kwaad...
knorrepot

Return to Aangeboden