hallo ende hellup
zoals enkele van jullie weten ben ik - en destijds mijn vriendin ook - een jaar geleden op een abitiueze reis vertrokken vanuit nederland richting india op de bakbrommer. Toen zijn we met een gebroken ophanging gestrand in Bulgarije en verder gegaan met bus en trein, helaas.
2 weken geleden ben in naar bulgarije gevlogen, heb de ophaging gefikst en ben nu terug aan het rijden.
Nu is er weer iets aan de hand. Ik heb inmiddels redelijk wat geleerd over metaalbewerking (heb een nieuwe ophanging gelast) en ook een beetje over het motorisch en elektrisch gedeelte van een (bak)brommert, maar ik weet het nu niet.
Hij start nog wel af en toe, ik heb nog compressie en een vonk. Het probleem is echter dattie heel onregelmatig loopt.. en om de haverklap afslaat.. meestal met een redelijk hoge toon erbij. Verder geen rare geluiden of ratels. Ik merkte eerder vandaag een paar keer dat het blok een paar keer misliep. meestal in hoge toeren, dacht dat er niet veel aan de hand was. De echte pech gebeurde terwijl ik vrij hard reed en redelijk plotseling. Ineens miste hij heel veel en heeft heel veel problemen om te starten (eigenlijk niet rijdbaar meer) Ik kwam wel een gebroken zekering tegen, maar heb deze vervangen en denk dat dit alleen de accu verhinderde bij te laden. Verder was mijn elektronische ontsteking losgetrilt en deze heeft waarschijnlijk rondgestuiterd.
Ik rijd met een imitatie honda 125cc cdi 4 takt(lifan)
Ik hoop dat iemand mij in een richting kan sturen of de oplossing weet.
alvast bedankt en gegroet vanuit budapest
Koen