pech in hongarije, hellup

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby Bart » Sat Jun 21, 2008 10:20 pm

Dat het topic nu niet echt meer leeft doet vermoeden dat het: a: onherstelbaar verkloot is b: het probleem overduidelijk gebleken is, en opgelost kon worden c: het probleem is opgelost middels een van de bovenstaande posts. d: iets anders.

*just curious*
Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby koen en bep » Tue Jun 24, 2008 7:23 pm

dag mensen,

eerst een grote dank naar allen die met mij meeleven en me (zeer uitgebreid THNX IRMIN) van advies voorzien.
Dan misschien een excuus voor het niet tijdig replyen van mij, maar dingen kosten mij tijd... helemaal als ik Henk zijn advies ter harte neem en alles rustig aan doe en ook al leer ik stap voor stap en weet ik wel wat meer nu, ik zit nog met de workshophandleiding er naast... (had ook eerst verkeerde pakkingen te pakken en was lastig te vinden hier)

Maar ik zit nog steeds vast, heb denk ik al jullie advies rustig en grondig opgevolgd, maar ben geen steek verder... Dingen als een mooie of een lelijke blauwe vonk zijn wat lastig voor mij te beoordelen... Maar ik ben bang dat ik voor optie a of d moet gaan bart (zie bovenstaande post)

Mijn gevoel (wat niet ontzettend veel zegt op het gebied van blokken) zegt dat het niet onherstelbaar verkloot is. Hij start en loopt in z'n vrij --vreemde is wel dat waar hij eerst zonder problemen omhoog ging in toeren... hij nu af en toe "klapt" en of "ploft" en soms backfired... vlam de luchtfilter in... en uitvalt Dit kan te wijten zijn aan "gekloot" van mij... of is een verergering van het probleem -- Ik kan kicken met de bougie eruit in alle versnellingen.. misschien niet helemaal soepel in zijn 2.. maar de problemen beginnen al als ik wil rijden in zijn 1... zoals eerder beschreven.

Ben er vandaag mee naar een monteur geweest, waar ze er 3 man aan bezig gingen... ze vinden het wel een mooi ding een bak, maar dat wisten wij al natuurliljk :D en die is tasten tot op heden ook nog in het duister... communicatie gaat lastig aangezien ze slechts 3 woorden engels spreken... Ik heb meegeken, maar kan niet al wat geprobeerd en getest is beschrijven...

Dus ik ben bang optie d: iets anders...................

Ben bezig met het hierheen krijgen van een vergelijkbaar blok, of via een bekende de hele bak te transporteren.. Na een jaar is het vooruitzicht van Nederland ook wel weer goed...

Is er trouwens een cross of tourrit op komst.. wordt wel benieuwd wat de gezichten achter al deze vriendelijke woorden zijn, vast allemaal lelijkerds :lol: dat het eind van de vriendelijkheid toch niet zijn?

nogmaals alvast ontzettend bedankt en gegroet

koen
koen en bep
 
Posts: 33
Joined: Fri Feb 02, 2007 12:37 pm

Postby Giel » Tue Jun 24, 2008 8:14 pm

Ik hoop voor je dat het alsnog gaat lukken. Succes!

Tourrit:
http://www.phpbbplanet.com/bakbrommer/v ... bakbrommer

grt
Giel
 
Posts: 103
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:49 pm

Postby Bart » Tue Jun 24, 2008 10:25 pm

Hey even wat anders... is je nokkenas timing nog in orde?

Als het vliegwiel op T staat bij het markeringsteken (of bovenste inspectie-dopje als je een electrostart hebt) Moet het ingeslagen rondje op het nokkenas tandwiel overeenkomen met een 'ingegoten' streepje in de cilinderkop.

Ook kan het geen kwaad je carburateur vlotterbakje eens open te maken.
Er kan vervuiling in de sproeier zitten natuurlijk!

En, stroomt de benzine wel goed door? maar dat lijkt me wel. (je kan 't allicht even proberen als je 'm open hebt.)

kopje verder al nagekeken/ eraf gehaald?

Groet, en succes! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby NIX » Wed Jun 25, 2008 12:16 am

In plaats van een heel blok zou je alleen een CDI een bobine of een ontsteking kunnen laten versturen.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby koen en bep » Wed Jun 25, 2008 3:08 pm

Waarschijnlijk gaat het me wel lukken om de bak in zijn geheel te laten versturen hoef ik em in ieder geval niet weer achter te laten en kan ik op mijn gemak er naar gaan kijken - ik zal wonen op de ADM als iemand in de buurt is en een helpende hand over heeft....
koen en bep
 
Posts: 33
Joined: Fri Feb 02, 2007 12:37 pm

Postby Amro » Wed Jun 25, 2008 4:00 pm

Hoi,

In welk land zit je nu eigenlijk? In Augustus ben ik weer in hongarije. Ik kan de bak dan waarschijnlijk mee terug nemen.
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

ontsteking

Postby Xenomobile » Thu Jun 26, 2008 10:55 pm

Ik lees nu al en tijdje alle replies, maar in jouw eerste hulp verhaal lees ik dat je elektronische ontsteking was losgetrild. Uiteraard is alles wat er geopperd is goed okm na te lopen, maar als ik zo jouw problemen hoor en je kennis aangaande ontstekingen, dan denk ik toch echt dat je ontsteking naar gort is, maar meer nog dat je tijdstip van ontsteken gewoon niet goed is.... Het rondstuiteren van de ontsteking heeft meestal tot gevolg dat het spietje in je krukas ook een klap heeft gehad. Vaak beschadigd dan ook de spiebaan. Dit heeft invloed op je ontstekingtijdstip. Tot nog toe klinkt het echt allemaal als een tijdstipsprobleem...
Concentreer je hier eens echt op en ga goed na of je hem goed hebt afgesteld..
Succes!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Re: ontsteking

Postby irmin » Sat Jun 28, 2008 11:46 am

Xenomobile wrote:Ik lees nu al en tijdje alle replies, maar in jouw eerste hulp verhaal lees ik dat je elektronische ontsteking was losgetrild. Uiteraard is alles wat er geopperd is goed okm na te lopen, maar als ik zo jouw problemen hoor en je kennis aangaande ontstekingen, dan denk ik toch echt dat je ontsteking naar gort is, maar meer nog dat je tijdstip van ontsteken gewoon niet goed is.... Het rondstuiteren van de ontsteking heeft meestal tot gevolg dat het spietje in je krukas ook een klap heeft gehad. Vaak beschadigd dan ook de spiebaan. Dit heeft invloed op je ontstekingtijdstip. Tot nog toe klinkt het echt allemaal als een tijdstipsprobleem...
Concentreer je hier eens echt op en ga goed na of je hem goed hebt afgesteld..
Succes!


hee wout

als-ie alles gedaan heeft wat in m'n post stond, is z'n timing van het vliegwiel ook goed . Da's namelijk het eerste wat-ie moet doen :D
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby koen en bep » Fri Jul 04, 2008 10:10 am

hallo

Ik heb een zwaktebod gedaan een een nieuw blok besteld en dit zit er inmiddels onder. Heb wel het vertouwen dat ik de oude weer aan de praat krijg als ik thuis op mijn gemakkie het probeer, maar als ik meer wil reizen op de bak (wat erg aan te raden is trouwens) is een werkend reserveblok toch wel handig blijk nu.. hmmmm

bedankt en gegroet
koen en bep
 
Posts: 33
Joined: Fri Feb 02, 2007 12:37 pm

PreviousNext

Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron