Apollo rempedaal afgebroken

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Apollo rempedaal afgebroken

Postby Brommert » Mon Jul 14, 2008 2:59 pm

Ik was gisteren nacht onderweg met mijn Apollo toen tijdens het remmen plotseling de rempedaal as uit het frame scheurde, zit nu dus een mooi rond gat in. Ik ben gelukkig nog veilig thuis gekomen, ik heb een 4takt zodat ik goed op de motor kan remmen. Maar het was toch wel even spannend toen ik af wilde remmen met een gangetje van 60, en mijn pedaal ineens op de grond lag te vonken.

Het is uiteraard allemaal wel weer te lassen, maar ik snap nog steeds niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het is niet doorgeroest ofzo. Zijn er misschien meer mensen die dit hebben gehad? En hoe kan ik voorkomen dat dit nog een keer gebeurd? Ik zat zelf al te denken om de as op een stukje 5mm plaat te lassen en dan dit plaatje tegen het frame te bakken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby knorrepot » Tue Jul 15, 2008 10:47 pm

das niet zo best, hoop dat het niet vaker voorkomt, anders moet ik aan het klussen om dit voor te zijn. Mischien kun je de as langer maken en door de koker van het frame heen steken, vlak-af met de andere kant vastlassen?
knorrepot

Postby Brommert » Wed Jul 16, 2008 11:26 am

Ik las net op het 4takt board dat Bart Beekhuizen dit ook al eens heeft gehad, dus misschien toch een zwakke plek bij Apollo's?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby NIX » Wed Jul 16, 2008 6:29 pm

Goed dat ik het weet. Kan ik de mijne van te voren bulletproof maken.
NIX

Postby Brommert » Sat Jul 19, 2008 4:46 pm

Vandaag de as weer gefixt. Ik heb de as op een stukje 5mm plaat gelast en de die plaat tegen het frame gelast. Ik ben er wel van overtuigd dat het nu wel heel blijft.

Image
Brommert

Return to Help!