lassen en draaien

voor je verhalen enzo ....

lassen en draaien

Postby knorrepot » Thu Aug 07, 2008 5:02 pm

Voor mijn appollo wil ik mijn voorwielgebeuren aanpassen, hiervoor wil ik andere astappen op mijn fusee's hebben, die van een fiat 500. Heb ervoor gekozen de fuseestukken en kogels te behouden in verband met de spoorbreedte. Nou zijn de fuseestukken van een fiat 500 gegoten, en dus moeilijk lasbaar denk ik. Misschien kan ik de as/astap/naaf (hoe noem je dat asje waar je lager op zit?) laten namaken. Dan kunnen ze hem natuurlijk gewoon op de draaibank maken, en kan ik ze, zo recht mogelijk, aan mijn apollo fusees lassen. Maar is dit gewone staal waarvan ze dan gedraaid zouden worden sterk genoeg, word er niet meestal gebruik gemaakt van extra hard staal voor dergelijke doeleinden?
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby Bart » Fri Aug 08, 2008 2:03 am

Doe dik is die as?

In principe zal er geen heel sterk staal nodig zijn, maar als je redelijk 'safe' wilt zitten, kies dan voor 'staan 52' dit is wat sterker, en goed lasbaar.

Groeten! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby knorrepot » Wed Sep 03, 2008 9:04 pm

Weet iemand toevallig de precieze dikte van de voorasjes van een apollo op de plek waar ze in het fusee zitten? Eigenlijk bedoel ik dus de diameter van het gat in de fusee.

Heeft iemand nog goede fuseestukken liggen? dat werkt makkelijker, anders ligt mijn bakbrommer zolang uit elkaar, en dan moet ik fietsen naar me werk....
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby irmin » Thu Sep 04, 2008 9:58 am

wat is er mis met handenarbeid?
Toen ik jaaaaaaaaaaren geleden een reminstallatie ging installeren wist ik geen reet van auto's. IK wist toen niet dat er auto's waren met afschroefbare achterassen. Ik heb gewoon de eerste de beste auto (Een honda jazz) gepakt en daar de achterarmen uitgehaald.
Daar heb ik de assen uit gezaagd (zaag en slijptol) met behoud van boutgaten voor bevestiging van de ankerplaten. De "voet" op dikte gezaagd/geslepen.
Kost tijd, maar weinig geld.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby knorrepot » Sat Nov 01, 2008 3:38 pm

Eindelijk heb ik hydraulische remmen!!!!

Ik ben er zo blij mee dat ik graag een fotootje wil posten, maar ik weet niet hoe dat moet, wie kan me helpen?

Ik heb de trommels en assen en lagers en dergelijke van een opel corsa afgeschroefd, de 12 inch wieltjes van een subary justy erbij gezocht, remslangen van een fort escort en de hoofdremcilinder van een fiat 500 erop aangesloten en het werkt perfect. De wielstanden zijn wat aangepast waardoor hij veel beter stuurt. Hij rolt lichter, remt veel beter, stuurt lichter, directer en helt minder over. Hij stuitert minder en ziet er beter uit dan met die 8 inchjes, en dat voor zo'n 150 euro en een dagje knutselen....[/img]
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby mano » Fri Nov 21, 2008 1:37 am

hmmm tis alweer even geleden maar misschien wil je nog steeds een foto plaatsen.

eerst moet de foto ergens op internet staan. op een eigen pagina of bijvoorbeeld op een photobucket.com of mijnalbum.nl pagina.
Als je photobucket doet krijg je bij de foto ook een [img] code. deze plaatje je in dit bericht. als je gewoon een plaatje op internet hebt, zet je het adres tussen de [img] codes.

De eerste [img] is begin van de code van het plaatje, degene met de / erbij sluit het af.

Dus bijvoorbeeld
[img]http://www.bakbrommers.nl/fotos/apollo.jpg[/img]

BBcode moet wel aan staan.
succes!
mano
 
Posts: 238
Joined: Thu Oct 25, 2007 9:30 am
Location: Delft

Postby knorrepot » Fri Nov 21, 2008 2:13 pm

Ik ga me best doen!
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby Henk » Sat Nov 22, 2008 8:52 pm

tof, nog iemand die hydraulisch geremd is gaan rijden en er super tevreden over is... nu de rest nog :P
Henk
 
Posts: 55
Joined: Sun Sep 30, 2007 4:31 pm
Location: Groningen

Postby knorrepot » Sat Nov 22, 2008 10:58 pm

Okee, dan hierbij een plaatje van mijn aangepaste originele fusee, nog ongelast:

Image
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby knorrepot » Sat Nov 22, 2008 11:05 pm

Corsa-trommeltje op me knorrepotje

Image

Alles in elkaar en aan elkaar, je kan hier goed de naloop zien, de as is wat naar achter geplaatst op het fusee ten opzichte van origineel:

Image

Hoofdremcilinder van de fiat 500 en alles wat daar bij hoort:

Image

Wiel past niet mooi in het spatbord:

Image

Voorkant van de bak 3cm. verlaagd:

Image

Niks meer aan doen:

Image
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Next

Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron