luc wrote:Ik las van Irmin dat hij remmen van een honda jazz had
maar als je het zo bekijkt:
is er iemand die een van deze afraad voor een ander?
jazz
corsa
golf
marbella
Anders vraag ik morgen op de sloop gewoon naar een set van een van de bovenstaande
Nog tips?
ja ik rijd metr honda jazz remmen. werkt prima, maar is niet superhandig wat betreft montage. De assen zitten nl niet los, maar ik heb gewoon de hele draagarm verslepen totdat ik een voet over had. Tja, da's zo'n 10 jaar geleden, wist ik veel. Heb toen gewoon de reminstallatie van de eerste de beste auto afgerukt. Kwam er daarna pas achter dat oa de golf 1 en 2 assen hebben die los te bouten zijn. Heb deze een paar jaar geleden bij Sjakie geinstalleerd en dat werkt prima. Ben met Bert, zoals hij al zegt, ook bezig zo'n set te intalleren op zijn brommer en dat wordt ook weer helemaal top!
Oude kadett's schijnen ook lossen achterassen te hebben. Maar het handige van de golf is dat het spul echt overal voorhanden is. Elke sloop heeft wel een paar exemplaren staan. Volgens mij hebben polo's uitdezelfde periode exact dezelfde installaties.
Mijn keus nu zou de golf zijn vanwege de enorme verkrijgbaarheid en omdat het goedkoop is, zoals Bert ook al aangeeft. Bert heeft laatst nieuwe wielremcilinders gekocht voor 10 euro t stuk. Da's toch geen geld!