Wat is de hydraulische voorremmen top 3?

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Postby knorrepot » Mon Jan 12, 2009 9:47 pm

Volgens mij is de steek van de wielen van een golf en een corsa hetzelfde, dat zou betekenen dat je ook dan 12" zou kunnen nemen van een subaru justy (heb ik).

Hoofdremcilinder van een fiat 500 is nieuw goedkoop en onbekrachtigd en enkelzuigerig.

Volgens mij is een Jazz niet losschroefbaar, meeste japanners zijn dit niet, meeste europeanen wel.
knorrepot

Postby Brommert » Mon Jan 12, 2009 9:56 pm

Steek van een Golf is 4x100, maar de trommel is wel redelijk groot en "hoekig". Ik heb daar ook 12 inch wielen op gepast, maar die gingen niet ver genoeg over de trommel heen. Misschien dat er wel 12 inch wielen zijn die er overheen passen hoor dat ligt aan het model denk ik. Thuis komertjes kan ook nog, die zijn geloof ik 13 inch, smal en niet zwaar.

Ik heb zelf de hoofdremcilinder van een Kever, en dan de versie voor een Buggy, daar zit het potje voor de rem vloeistof rechtreeks op de cilinder en dat leek mij wel makkelijk. Ook een enkelkrings systeem en niet duur.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby irmin » Tue Jan 13, 2009 6:35 pm

luc wrote:Ik las van Irmin dat hij remmen van een honda jazz had
maar als je het zo bekijkt:
is er iemand die een van deze afraad voor een ander?

jazz
corsa
golf
marbella

Anders vraag ik morgen op de sloop gewoon naar een set van een van de bovenstaande

Nog tips?

ja ik rijd metr honda jazz remmen. werkt prima, maar is niet superhandig wat betreft montage. De assen zitten nl niet los, maar ik heb gewoon de hele draagarm verslepen totdat ik een voet over had. Tja, da's zo'n 10 jaar geleden, wist ik veel. Heb toen gewoon de reminstallatie van de eerste de beste auto afgerukt. Kwam er daarna pas achter dat oa de golf 1 en 2 assen hebben die los te bouten zijn. Heb deze een paar jaar geleden bij Sjakie geinstalleerd en dat werkt prima. Ben met Bert, zoals hij al zegt, ook bezig zo'n set te intalleren op zijn brommer en dat wordt ook weer helemaal top!
Oude kadett's schijnen ook lossen achterassen te hebben. Maar het handige van de golf is dat het spul echt overal voorhanden is. Elke sloop heeft wel een paar exemplaren staan. Volgens mij hebben polo's uitdezelfde periode exact dezelfde installaties.
Mijn keus nu zou de golf zijn vanwege de enorme verkrijgbaarheid en omdat het goedkoop is, zoals Bert ook al aangeeft. Bert heeft laatst nieuwe wielremcilinders gekocht voor 10 euro t stuk. Da's toch geen geld!
irmin

Postby knorrepot » Tue Jan 13, 2009 9:32 pm

een Kadett heeft inderdaad ook losschroefbare achterzooi, maar die trommels zijn wat groter, waardoor je minimaal 13 inch moet gebruiken.

Zit er ook een dergelijk verschil tussen polo en golf?
knorrepot

Postby knorrepot » Tue Jan 13, 2009 9:35 pm

Wat voor slangen draai e in een volkswagentrommelrem. Meestal zit daar origineel een harde leiding in toch? Als je hem voor gebruikt (op je bakbrommer) moet je overstappen op een slang. Wat voor slang past er in?

(Deze vraag snappen ze trouwens niet bij de automaterialenzaak, die zijn niet gericht op mensen die zelf nadenken/creatief zijn)
knorrepot

Postby luc » Tue Jan 13, 2009 9:43 pm

Nou allemaal te gek en bedankt voor de reacties,
K ga aan het eind van de week wat sloperijen af. Ook gelijk olie coolertje scooren en een golf 2 te lijf gaan! Zaterdag stuurtje, achterwiel met schijf en wat dingen bij Roukama gehaald.. En deze keer ga ik ook voor een groote bak!
luc

Postby NIX » Wed Jan 14, 2009 12:32 am

knorrepot wrote:Wat voor slangen draai e in een volkswagentrommelrem. Meestal zit daar origineel een harde leiding in toch? Als je hem voor gebruikt (op je bakbrommer) moet je overstappen op een slang. Wat voor slang past er in?

(Deze vraag snappen ze trouwens niet bij de automaterialenzaak, die zijn niet gericht op mensen die zelf nadenken/creatief zijn)

Gewoon de slangen die bij een kever op de voorremcilinders zitten. Is allemaal dezelfde draad.
NIX

Postby Brommert » Wed Jan 14, 2009 1:10 am

NIX wrote:
knorrepot wrote:Wat voor slangen draai e in een volkswagentrommelrem. Meestal zit daar origineel een harde leiding in toch? Als je hem voor gebruikt (op je bakbrommer) moet je overstappen op een slang. Wat voor slang past er in?

Gewoon de slangen die bij een kever op de voorremcilinders zitten. Is allemaal dezelfde draad.

Inderdaad, die heb ik ook voor mijn Golf trommels, zijn ook vrij lange lengtes te verkrijgen. En is net als NIX zegt allemaal standaard draad.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert

Postby irmin » Wed Jan 14, 2009 2:08 am

NIX wrote:

Een goeie remmenservice kan ze voor je op maat maken.
irmin

Postby Brommert » Wed Jan 14, 2009 11:29 am

irmin wrote:Een goeie remmenservice kan ze voor je op maat maken.

Dat klopt, maar zijn die ook niet wat duurder dan een standaard slangetje? Ik heb toen voor mijn Kever rem slangen (48cm lang, de langste die ze hebben) geloof ik 7 euro de stuk betaald bij "De Boxer", een luchtgekoelde VW garage hier in Tilburg.

Image
Brommert

PreviousNext

Return to Help!