Bakbromfiets restauratie:)

Post hier je links

Postby Xenomobile » Wed Mar 04, 2009 3:00 pm

Kilometerteller aldan snelheidsmeter is niet verplicht. Da's van na jouw tijd, evenals remlicht.
Zorg dat je geen driehoekige reflectoren achter op de bak hebt, da's nl. aanhangwagen.
Wel kan men zeuren over kentekenplaat verlichting, is officieel van jouw bouwjaar niet verplicht, maar sommigen zeiken erover.
Breder dan 1,40 meter moet alle verlichting dubbel zijn uitgevoerd, remmen op alle wielen en een werkende handrem (en dat is niet zijn eerste versnelling) zijn verplicht. Niet harder dan 45 km/u, en niet te veel herrie.
Geen scherpe uitstekende delen, dimlicht/grootlicht. Rode niet-driehoekige retroreflector aan de achterzijde.
Geen speling op stuurinrichting en/of wielen. Profiel op de banden.
Wielen mogen niet buiten de spatborden uitsteken.
Niet langer dan 4 meter, niet breder dan 2 meter en niet hoger dan 4 meter(!!!).
Gashendel moet op het stuur zitten, het is niet origineel bij zwenkbakken, maar de huidige wet eist dat je met beide handen aan het stuur moet kunnen rijden (voetgas mag dus ook). Een goed werkende bel of claxon (eentonig), Niet meer dan 49,99 cc cilinderinhoud.
Nou dat was het geloof ik zo'n beetje?
En dan kom je bij de keuring en dan kijken ze even links langs het ding en heb je een kenteken..... Totdat je een muggezifterige, mierenneukende, aftans zeikende, enorm gefrustreerde milieuhomo hebt natuurlijk....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Vinz » Thu Mar 05, 2009 10:44 pm

foto's!!
Het leven is niets zonder brombakfiets
User avatar
Vinz
 
Posts: 325
Joined: Fri Oct 06, 2006 12:24 am
Location: Amsterdam

Postby Reinier » Tue Mar 24, 2009 8:43 pm

kleine update
ik heb een nieuw 4 takt blokje gekocht, om van de hele 2 takt ellende af te zijn. dit is degene die ook onder de cargobee zit(dat gele ding).
met elektrische start, 3 vooruit versnellingne semi automaat
en 1 achteruit!!!

hier is iig een filmpje van dat ik het voor de eerste keer heel even liet lopen:
http://www.youtube.com/watch?v=GjsHXpVCwug

Xenomobile ontzettend bedankt, dit is een lijstje waar ik aan kan werken.
en denk dat de muggenzifterige milieu homo sowieso dit veel stillere en schonere blok zeer kan waarderen;)

Meer foto's volgen.
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Brommert » Wed Mar 25, 2009 11:20 am

mag ik vragen waar je dat blokje vandaan hebt? Want een achteruit op de bakbrommer is wel erg relaxt natuurlijk.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby Reinier » Wed Mar 25, 2009 7:28 pm

Deze heb ik gekocht bij ... cargobee itself!
ik had er voor 100 euro ook een startrelais, spanningsregelaar KABELBOOM met elektrisch schema en een accu, en eh... nog iets geloof ik:P

link naar marktplaats advertentie:
http://link.marktplaats.nl/226268740

Als je die gast belt(nr staat ook op cargobee.com) dan kan je er ook naar vragen.

het ligt wel in de achterhoek, dus voor mij was dat 3 uur met het openbaar vervoer, maar dats dan ook wel weer een uitdaging ^^

Mvg.
mij
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Henk » Wed Mar 25, 2009 9:25 pm

het zal mij eens benieuwen hoelang het duurt voordat dat blok op is....
Henk
 
Posts: 55
Joined: Sun Sep 30, 2007 4:31 pm
Location: Groningen

Postby 805 » Thu Apr 02, 2009 10:20 am

Reinier wrote:kleine update
ik heb een nieuw 4 takt blokje gekocht, om van de hele 2 takt ellende af te zijn. dit is degene die ook onder de cargobee zit(dat gele ding).



hehe jammer dat er ook 4 takt ellende bestaat,

mijn ervaring, elke 2 week olie tjekken, heb door te weinig olie in blok al meerdere problemen gehad.

:)
805
 
Posts: 32
Joined: Tue Oct 31, 2006 12:21 pm

Postby Brommert » Thu Apr 02, 2009 6:00 pm

805 wrote:hehe jammer dat er ook 4 takt ellende bestaat,

mijn ervaring, elke 2 week olie tjekken, heb door te weinig olie in blok al meerdere problemen gehad.

:)

Hoezo dat, als het goed is blijft je olie gewoon in je blok hoor. Of je hebt een gaar blok wat olie verbruikt. Voor mij niks anders dan 4takt meer hoor, klinkt veel mooier en is een stukje zuiniger. Verder kosten die imitatie blokken geen drol.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Postby Reinier » Tue Apr 07, 2009 10:03 pm

jup, dat kan idd.
maar het kan ook zijn dat in dat geval je zuigerveren versleten zijn, dan "gebruikt" je blok ook olie. maar goed zo'n expert ben ik ook weer niet.


anyhow. dit is nieuw en doet t goed.
http://www.youtube.com/watch?v=wwRUvO86CZI

filmpje:)
toch leuk.

nog een nieuwtje: ik heb besloten de achterbrug onder handen te nemen.
zoals sommigen van jullie opmerkten is het een beetje raar nu.
ik ga t draaipunt weer terugbrengen van de vering
samen met een vriend van me gaan we 't goed stevig maken en moet sowieso ruimte gemaakt worden dus voor dit blok(hij is iets groter)

foto's :
https://rcpt.yousendit.com/672714088/8a ... fc0e5275c5


als het goed is werkt dit:P

mvg,
mij
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Brommert » Tue Apr 07, 2009 11:14 pm

Ik zie nog steeds een stuk frame aan de achterbrug wast zitten. Zie ik dit dan verkeerd?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

PreviousNext

Return to Foto's/Filmpjes

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron