Viertakt/tweetakt-Carburateur?

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

Viertakt/tweetakt-Carburateur?

Postby Xenomobile » Sun Apr 05, 2009 11:29 am

Is het nou echt zo'n groot verschil en waarom dan.... Tussen een viertakt carb ( met meestal een ovale venturi) en een tweetakt met ronde venturi......
Ik krijg zo'n ovale echt niet afgesteld op mijn tweetakt....
Kan iemand mij goed uitleggen waarom niet?
Ben gewoon nieuwsgierig....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby irmin » Sun Apr 05, 2009 12:26 pm

Hee Wout

De mengcurves (of hoe je zoiets moet noemen) zjin verschillend. Ofwel de verhoudingen bij verschillende aantallen toeren tussen benzine en lucht enzo. Hier heeft de vorm van de gasnaald veel mee te maken, evenals de sproeierhouder (schacht, weet ik veel hoe het heet).

Als ik goed geinformeerd ben zou je de carb goed werkend moeten kunnen krijgen door de hoofdsproeier, de sproeierhouder en de naald samen te vervangen.

Als het lukt, hou ons op de hoogte.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm


Return to Help!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron