huisman

Ik heb een ...

huisman

Postby andre » Mon May 11, 2009 6:32 pm

Het valt me heel erg zwaar, maar ik kan mn idealen en huidige levensstijl niet meer rijmen met het rijden op een tweetakt bakbrommer. Dus voor de liefhebber. Een huisman frame met een oude maar nog stevige bak erop. Het motorblok is een tweetakt minarelli, met geforceerde luchtkoeling. Na een aantal maanden klussen ben ik er vorig jaar mee naar de pinksterlanddagen gereden. Onderweg is er een zuigerveertje gesprongen, die heeft een groef getrokken. Ik ben toen met een andere cylinder verder gereden. maar die moest naar de eigenaar terug.

om m weer te laten rijden moet er dus of een nieuwe cylinder op of moet de oude uitgehoond worden. De prijs hangt dus af van of je m rijdend wil kopen of hem zelf erop gaat zetten. wie weet heb je nog wel een cylinder liggen (ik weet ws nog wel wat plekken waar ze die hebben,

verder moet de ankerplaat van de achterrem weer even vastgezet maar das ook zo gebeurt.

iemand interresse. eigenlijk hoop ik op een liefhebber die m weer helemaal restaureert?
andre

Postby Amro » Mon May 11, 2009 8:00 pm

O, die heb ik daar toen gezien. Da' was best een mooie bak. Kleine bakbrommer wereld is 't toch...

Je kan natuurlijk altijd een schoner/zuiniger blok monteren of zoals ik gedaan heb electrificeren. Goed voor je geweten en 't milieu.
Amro
Site Admin

Postby knorrepot » Mon May 11, 2009 8:39 pm

electrificeren, tof! Vertel me er alles over. Zat er toevallig vandaag over te denken.
knorrepot

Postby Amro » Mon May 11, 2009 9:00 pm

Pffff, ok ;) Maar niet nu... Totaal offtopic natuurlijk maar vandaag ging ik de kids naar school brengen. Ik stop bij de buurman om nog zo'n koter in te laden (TB voor intimi) en denk wat een herrie en trek zo de einddemper onder de auto vandaan...

15 euro en een paar uur later was alles wel weer gefixed maar plrrttt!!! wat een stressdag en mijn electrobak (bakzoemer?) heeft nog niet de actieradius dat ik even 50 km naar school heen en weer kan rijden :(

Dusss... deze jongen doet efkes niets meer.

;)
Amro
Site Admin

Postby knorrepot » Mon May 11, 2009 10:02 pm

dus...

Een huisman, da's toch mijn oude blok? Mooie bak, maar ja, heb er al een...
knorrepot

Postby andre » Tue May 12, 2009 11:50 pm

ja dat klopt, prima blokje, alleen is er een groefje in de zuiger getrokken toen de zuigerveer sprong.

als ik het me goed herinner heeft amro een spijkstaal electromotor op zijn bak zitten. Eigenlijk wil ik dat ook. maar het duurt nog even voor ik daar aan begin, tegen die tijd zijn zowel e accu's als zonnecellen veel beter. Dan zal de actieradius ook vegroten.

maar goed dat wil ik dus met een appolloframe gaan doen en tot die tijd staat ie stil en kost het me geld voor de verzekering.

dussss.... wie o wie?
andre

Postby zundaap » Thu May 14, 2009 1:01 pm

hoeveel wil je er voor hebben dan?
groeten sjors
zundaap

Return to Aangeboden