Bakbromfiets restauratie:)

Post hier je links

Postby Reinier » Tue May 19, 2009 7:44 pm

Heey

ik heb voetsteunen gemaakt nu, voor en achterop.
ook de beloofde buis tussen de 2 achtervorken/dingen is er nu.
ennn... alles staat netjes in de hammerite/lak.

tadaaa!
fotos op:
http://picasaweb.google.nl/reinier.holst/BakbrommerFrameInDeHammerite?feat=directlink

Dusss allemaal kijken;
even een zoetmakertje:
Image
-Reinier-
Reinier

Postby knorrepot » Tue May 19, 2009 8:33 pm

kijk m shinen
knorrepot

Postby NIX » Wed May 20, 2009 12:00 am

Kijk, daar kun je weer een beetje vertrouwen in hebben. Is flink aan gewerkt.[/u]
NIX

Postby irmin » Wed May 20, 2009 10:57 am

NIX wrote:Kijk, daar kun je weer een beetje vertrouwen in hebben. Is flink aan gewerkt.[/u]

Hee HJ, ga jij eens effe snel aan jouw bakbrommer werken ipv lopen spammen op een forum :wink:

Maar eff on-topic: ziet er al beter uit. Monteer zo'n plastic kap en het lijkt origineel.
irmin

Postby belgobak » Wed May 20, 2009 6:22 pm

hi

zijn dat peugeot 103 veren??

groete
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak

Postby knorrepot » Wed May 20, 2009 7:21 pm

zijn dat niet gewoon de originele?
knorrepot

Postby NIX » Thu May 21, 2009 12:43 am

irmin wrote:Hee HJ, ga jij eens effe snel aan jouw bakbrommer werken ipv lopen spammen op een forum :wink:

Ben met een blokje bezig.
NIX

Postby Reinier » Sun May 24, 2009 10:17 pm

geen idee, zover ik weet de orginele.
dit zat er in ieder geval op toen k hem kreeg.

ik vermoed zelf dat het de orginele zijn aangezien er wel 2 aan elke kant zitten en het wel past opzich...
-Reinier-
Reinier

Postby Reinier » Sat Aug 01, 2009 1:06 pm

Heey

even een korte update, agum.
ik had 14 juli, de grote dag! de dag waarop mijn liefde en bijna een jaar noeste arbeid door een welwillende ambtenaar onder de loep genomen zou worden!

afijn.
ik naar nieuwegein gereden met een vreselijk begrenste bakbrommer, reed max. 36 km/u. toch leuk ritje.

het komt hier op neer:
technisch is hij helemaal goedgekeurd!!! :D woohooo! big huraay!
dus dat opgefikste frame hadden ze niet zo veel moeite mee.
ander motorblok MAG tegenwoordig!!!
dat is nieuw zei de keurmeester. maar motorblokken zijn vrij tegenwoordig in kader dat nederland richting europese richtlijnen wil gaan bla bla bla.

wel gaan ze dan ff kijken of de ophanging goed is etc.

goed, maar me bakbromsert is afgekeurd, en waarom?
omdat de faffiedeluxe waarvan ik me schoonheid gekocht had,
een voetsteun op de plek van t framnummer ooit had gemonteerd(en nog slecht ook want hij is afgebroken... maar ik ben sowieso niet zo erg te spreken van hoe hij dingen heeft gelast.)

en t gevolg was dat er een lasrest over het framenummer heen stond.
omdat ze de indentiteit niet hebben kunnen vaststellen is hij derhalve afgekeurd.

er was nader onderzoek nodig van het "scooterteam regio utrecht"
jaja. SCOOTERteam >.> goed.
ik moest langs de regionale politiepost.
wat ook wel leuk was. die mevrouw de hele tijd vragen stellen en over een scooter hebben. uiteindelijk moest ik hem halen en naar de post brengen zodat hij kon worden opgehaald. maar toen ze de bromfiets zag werd ze opeens een stuk vriendelijker en :"hoe heet zoiets nou eigenlijk precies?" "een bakbromfiets mevrouw!"

goed, de volgende dag werd ik door een meneer van de politie gebeld, om 10 uur 's ochtends al! dat ze de las hadden weggeslepen en met etstechniek achter bijna alle nummers waren gekomen behalve 1 die nog onzeker was. bij wijze van spreken of t een 7 of een 2 is.

hij heeft gevraagd of ik nog ergens een document kan vinden met het oorspronkelijke nummer, ik heb dus even achteraangebeld bij de vent waarvan k hem kocht, en hij heeft waarschijnlijk wel een papier. echter hij is nu nog op vakantie en zal zondag ernaar kijken.

dus als dat nummer bekend is, gaan ze over tot herinslag van het framenummer, wordt me bakbromsert goedgekeurd, kentekentje erop, verzekeringetje ertegenaan en rijden!

t was(en is) allemaal een beetje spannend, maar gelukkig lijkt het goed af te lopen...

ik houd jullie op de hoogte,

-Reinier-
-Reinier-
Reinier

Postby NIX » Mon Aug 03, 2009 10:24 am

Hopelijk blijft het bij een herkeuring, maar neem voor de zekerheid maar 85,- extra voor VIN-herinslag mee. De RDW slaat meestal het nummer opnieuw in op een andere plek als het oude beschadigd was. Het oorspronkelijke nummer wordt dan doorgehaald.
NIX

PreviousNext

Return to Foto's/Filmpjes