4-takt start niet

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Postby Jandan » Thu May 21, 2009 10:41 am

Zit dit verhaaltje met verwondering te lezen; een 4tact die niet wil lopen,...!?!? Zal ik dan ook nog 's een duit in het zakje doen?
Ik ga met Wout mee; ontsteking!
Klopt dat je er weinig aan kunt verstellen (hufterproof ;-) maar je kunt natuurlijk wel de hele grondplaat 180 graden verkeerd om gemonteerd hebben!?!?! Tis maar een ideetje, zoals vele dat voor mij hebben gehad.
Succes ermee en tot volgende week,
Jan (69)
Jandan
 
Posts: 3
Joined: Tue Oct 16, 2007 4:16 pm

Postby irmin » Thu May 21, 2009 2:09 pm

Jandan wrote:Zit dit verhaaltje met verwondering te lezen; een 4tact die niet wil lopen,...!?!? Zal ik dan ook nog 's een duit in het zakje doen?
Ik ga met Wout mee; ontsteking!
Klopt dat je er weinig aan kunt verstellen (hufterproof ;-) maar je kunt natuurlijk wel de hele grondplaat 180 graden verkeerd om gemonteerd hebben!?!?! Tis maar een ideetje, zoals vele dat voor mij hebben gehad.
Succes ermee en tot volgende week,
Jan (69)


Hee Jan

AL klaar voor de cross=

Volgens mij heeft hij een bamiblok met elektronische ontsteking. Die kan je niet verkeerd om monteren ivm pickup. Denk ik.... want ik ken ook al die bamishit niet.

Maar het vliegwiel over de spie heen geschoven en daardoor fout getimed kan altijd. Ik heb ook al aangegeven dat hij dat moest controleren. Of dat ook is gebeurd weet ik niet.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby steckelfisch » Thu May 21, 2009 7:18 pm

irmin wrote:Maar het vliegwiel over de spie heen geschoven en daardoor fout getimed kan altijd. Ik heb ook al aangegeven dat hij dat moest controleren. Of dat ook is gebeurd weet ik niet.


Vannavond schroef ik het even open, en maak een foto. Het vliegwiel
kan ik nog wel vinden (daar zit de ketting omheen?) naar de spie dan
weer niet. Zoals gezegd: de theorie ken ik wel. Maar kunnen prutsen is
weer wat anders
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby Xenomobile » Thu May 21, 2009 7:42 pm

Ajjjj, nu blijkt dat jouw kennis van zaken wel erg weinig is....
Nu heb ik nog maar een tip:
Lees boeken, download een reparatiehandleiding van internet en vraag of iemand met kennis van zaken je even "live" wil komen helpen.....
Wat als je een vliegwiel verward met een tandwiel, dan vraag ik mij af wat jij precies op tijd hebt gezet..... De aankomsttijd van de volgende schakel in de ketting?? En als je dan ook niet weet wat een spie is dan lijkt het mij echt een heel goed plan om verder overal van af te blijven, totdat je wat meer kennis hebt vergaard!!

Sorry voor dit strenge mailtje, maar je moet je echt even gaan inlezen in de materie.... Huur een goed boek over bromfietstechniek en zoek naar artikelen op internet, met foto's etc.

Groet!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby belgobak » Thu May 21, 2009 9:12 pm

bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby NIX » Fri May 22, 2009 12:41 am

Hou er rekening mee dat een electrostartblokje een buitenstebinnenvliegwiel heeft met de spoelen en pickup in de ontstekingskap. Tussen het vliegwiel en de middencarters zit het kettingwieltje waarmee de strater de kruk aandrijft. Bij normale blokjes zit daar ongeveer de ontstekingsplaat. Hij zegt het dus goed.

Uit de C70 manual op Hondaheaven:

http://www.hondaheaven.org/Album-C70_sh ... 192_G.html
http://www.hondaheaven.org/Album-C70_sh ... 197_G.html
http://www.hondaheaven.org/Album-C70_sh ... 198_G.html

Nou ja, blader zelf maar lekker door.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby steckelfisch » Wed May 27, 2009 12:01 pm

Een kleine status update: ik denk dat ik het vliegwiel nu wel kan vinden.

echter: de boel ligt een beetje stil met dit blokje.
Er zit nu een (nieuw) bamie-70cc onder, en ben als een gek alles voor
elkaar aan het maken voor de NBBK. de achterrem, achtertandwiel en zadel
moeten nog, en de tijd is beperkt. (ik kan er maximaal nog 2 middagen
aan besteden)

Ik ga er zeker nog wel mee verder, met als idee dat ik er wat
slimmer van wordt qua 4-takt :-).

Alleen: Nu Even Niet.
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby knorrepot » Wed May 27, 2009 6:50 pm

succes!

Loopt deze al?
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby steckelfisch » Thu May 28, 2009 9:21 am

Yep.

In de advertentie stond plug-en-play, en dat was ook zo.
Zelfs voor een noob als ik.

Dus nu prutsende aan rem, (groter)achtertandwiel en zadel.
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby belgobak » Thu May 28, 2009 6:24 pm

hi

stond op die ander dan plug and suffer???

groeten,
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

PreviousNext

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron