Achterophanging

voor je vragen over frames, fusees en ophangingen. Tanks, vering en zadels. Alle mechanische dingen.

Achterophanging

Postby Ailke » Mon Jun 22, 2009 10:31 am

Hallo

Mn eerste post hier na al een tijd lid geworden te zijn, hoera

maar het uevel; ik heb een apollo frame gevonden, waar de achterophanging van afgesneden is (in principe mist het achterwiel +ophanging allleen, rest aan frame is intact gelukkig), en om het frame dus weer compleet te maken zal ik moeten gaan lassen natuurlijk.
wat ik me afvraag, het is dus een origineel oud frame, maar omdat hij afgesneden is en weer aan elkaar gelast zal moeten worden, zal hij alsnog als origineel frame doorgaan?
Ik zal donderdag anders even een foto erbij posten, zodat jullie kunnen zien wat er exact aan de hand is.

Greetz
Ailke

Postby knorrepot » Tue Jun 23, 2009 5:07 pm

zal toch wel. Je mag toch best wel eens iets repareren?
Ben
knorrepot

Postby Ailke » Wed Jun 24, 2009 1:44 pm

Ah, mooi om te weten :) het is de eerste keer voor mij dat ik een bakbrommer in elkaar knutsel dus je kan meer van zulke vragen van me verwachten de komende tijd (trouwens, als iemand nog achterophanging heeft liggen die je kwijt zou kunnen, zou tof zijn, ik zoek me suf namelijk)
Ailke

Postby irmin » Fri Jun 26, 2009 11:13 am

Ailke wrote:Ah, mooi om te weten :) het is de eerste keer voor mij dat ik een bakbrommer in elkaar knutsel dus je kan meer van zulke vragen van me verwachten de komende tijd (trouwens, als iemand nog achterophanging heeft liggen die je kwijt zou kunnen, zou tof zijn, ik zoek me suf namelijk)

Een foto doet lijkt me een goed plan. Probeer het geheel wel zo te krijgen dat je eigenlijk niet ziet da ter aan gelast is. netjes lassen en met lamellenschijf ero over heen.
irmin

Postby steckelfisch » Mon Jul 27, 2009 12:05 pm

Ik heb nog wel een orginele ophanging liggen eventueel. (heeft een zundapp-4-voet in gehangen)

Of anders een paar foto's en een beschrijving hoe je er zelf een in elkaar kan zetten. (In principe niet moeilijk, alleen de buisjes
waar de as doorheen moet zijn wat lastig.)
steckelfisch

Return to frame