Nee silentbloks geven het blok juist meer gelegenheid om te trillen. ik weet het uit ervaring. Nadat ik er starre stalen bussen in gemaakt had was het een stuk minder, en bleven de bouten ook heel!
Als je wilt Chandra, kan ik je wel helpen met een ECHT betrouwbare en HELE sterke bak te maken!
Als je wat fotootjes ziet van mn bak begrijp je wel waarom denk ik. Ik heb zelf 't frame gemaakt omdat ik er een 4takt blok in wilde, en een nieuwe maken was makkelijker EN sterker dan de originele aan te passen.
m'n bak is 2.05 bij 1.15meter van binnen afmetingen. Ik kan je aanraden niet breder dan dat te gaan in verband met doorgang door paaltjes/ bospaadjes en meer van dat gedoe.
Ik kan je aanraden gewoon op benzine te rijden, dat is overal verkrijgbaar. Diesel is minder goed verkrijgbaar omdat daar alleen vrachtwagens mee rijden (in de 'apenlanden' )
LPG is zelfs beter te verkrijgen dan diesel. m'n collega weet er van, met z'n jeep ook de wereld rond gegaan:
www.royaljeep.nl
De afgelopen 3 1/2 maand ook een 'rondje zwarte zee' gedaan met z'n broer en een vriend, en 3 jeeps.
Een vouwwagen principe is geen slecht idee naar mijn mening. zo iets was ik zelf ook van plan. gewoon om snel droog te kunnen zitten en eten klaar te maken.
Groeten! Bart
Ik hoor er graag meer over, je hebt m'n interesse