ingebrande klep, vervangbaar?

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

ingebrande klep, vervangbaar?

Postby magneet » Tue Aug 04, 2009 3:26 pm

hallo,

Ik heb een imitatie honda blok 70cc en op Oerol met te veel mensen op de bak over het strand gereden :)
:( dus nu mijn uitlaat klep helemaal verbrand...
kan ik die vervangen of betekend het en nieuwe kop?/blok...

alvast bedankt
sander
User avatar
magneet
 
Posts: 4
Joined: Tue Aug 04, 2009 3:21 pm

Postby Harry Huizing » Tue Aug 04, 2009 10:01 pm

je moet de volgende keer wat water door de benzine mengen , dan verbranden de uitlaatkleppen niet zo snel , maar zonder gekheid zo'n klepje moet te repareren zijn
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby Harry Huizing » Tue Aug 04, 2009 10:03 pm

als je in groningen zit kom maar effe langs ik heb het gereedschap en de middelen om dat te fixen
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby NIX » Wed Aug 05, 2009 11:30 pm

Inderdaad. Meestal vervang je zo'n klep en slijp je die even in. Alleen als de klepzitting ook verbrand is, zal je die moeten laten frezen of een ander kopje moeten pakken. Een heel ander blok is onzin. En volgende keer eerst je klepspeling checken en goed zetten. 1 Tip: Pak een Honda uitlaatklep van dezelfde diameter. Die kunnen meer hebben dan een bamiklep. Een gebruikte is goed genoeg.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby Reinier » Wed Oct 28, 2009 7:44 pm

heey

ik heb laatst me uitlaatklep vervangen
honda, gewoon via loefbromfietsen.nl besteld en honda original parts.
kostte me 30 euro dacht ik.
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby NIX » Thu Oct 29, 2009 9:11 pm

Was de zitting nog wel goed? Die OEM honda klepjes zijn een heel stuk beter dan die bamidingen.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby Reinier » Sun Nov 01, 2009 12:03 pm

Bij mij wel, 't probleem wat ik had was dat me uitlaatklep verbogen was.
heel bizar, maar hij stond een graad of wat uit 't lood. waarschijnlijk door oververhitting of iets dergelijks sinds ik 70cc rijd.

tegenwoordig rijd ik dus ook met een oliekoeler onder me bak.
en daarh eb ik geen spijt van tot nu toe

groet,
Reinier
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby Bart » Sun Nov 01, 2009 3:00 pm

Niet door oververhitting schat,

Doordat je gewoon teveel toeren hebt gemaakt een keer, de klep aangetikt is door de zuiger (omdat door kleppen zweven de klep niet meer op tijd dicht was) en deze nu wat krom getikt is.

Vervangen.
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby Reinier » Sun Nov 01, 2009 3:33 pm

Dat klinkt een stuk waarschijnlijker inderdaad.

maar idd vervangen, niks aan de hand.

Hoewel die oliekoeler alsnog geen slecht idee was, aangezien hij met 70 cc echt belachelijk warm werd ;-)

Bedankt!
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Postby knorrepot » Sun Nov 01, 2009 7:21 pm

hoe bepaal je hoe balachelijk warm hij wordt?
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Next

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests