Bakbromfiets restauratie:)

Post hier je links

Postby Reinier » Wed Aug 05, 2009 11:38 am

|Heey

ik ben vandaag om half 11 gebeld door het scooterteam regio utrecht... en...
na wat oude nummerplaat gegevens te hebben doorgegeven....

ZIJN ZE ACHTER HET FRAMENUMMER!!! WOOOHOOOO!!

ik krijg een brief wanneer de herinslag zal plaatsvinden en hoe laat ik daar aanwezig zal moeten zijn. de kosten gaan rond de 40 euro liggen.
dat betaal ik met liefde!

daarna krijg ik me kentekenpapieren, kenteken laten maken, verzekeren, en rijden!

geen onzekerheid meer en binnekort knal ik het land rond, met een bakbrommer onder me kont!
het mooie is dat ik dus een bakbrommer van de sloop heb gered, opdat hij weer voor een lange tijd mag rondrijden!

foto's van de afheid heb ik nog niet helaas...
en die kan k ook niet maken aangezien hij nog bij de politie staat:-p
maar die zullen nog zeker volgen
Last edited by Reinier on Sun Aug 09, 2009 1:04 pm, edited 1 time in total.
-Reinier-
Reinier

Postby irmin » Sun Aug 09, 2009 12:26 pm

Gefeliciteerd kerel!
Mooi dat er weer een bakbrommer de weg op gaat.
irmin

Postby Reinier » Thu Sep 17, 2009 6:29 pm

Foteeus:

Image
Image
Image
Image

bij ondergaande zon... prachtig vind ik zelf xD

tot ziens!
-Reinier-
Reinier

Postby judah » Thu Sep 17, 2009 7:07 pm

Jammer dat het bij tegenlicht is gefotografeerd. Toch geef ik je groot gelijk. Ondergaande zon, een watertje, 2 glaasjes heerlijke wijn, en, een bakbrommer.
Hoe kan het beter?
judah

Postby Bart » Sun Sep 20, 2009 9:44 pm

Ja, waar is het picknicktafeltje met kaarslichtje en 2 glaasjes rode wijn eigenlijk??

Een kratje om op te zitten, een kampvuur om warm bij te blijven en de flesjes uit het kratje om uit te drinken is overigens ook prima!

Maar! je silhouetfoto's zijn leuk! :D
Bart

Postby Reinier » Wed Dec 30, 2009 10:18 pm

Nieuws nieuws!~
ik ben bezig met het ombouwen van me voorremmen, na versleten remschoentjes besloot ik over te gaan naar het beroemde hydraulische remmen,
remschoentjes opnieuw laten bakken klonk als moeite, en ik dacht kan ik net zo goed meteen investeren!

ik had mijn oog laten vallen op golf 2 gti 1800 achterwielen en de daarbij behorende schijfremmen. De assen zijn zeer netjes, conisch gelagerd 2 kanten op dus dat klinkt allemaal goed.

de hoofdremcilinder komt ook van dezelfde auto en dat is een mooi dingetje, met reservoir erop en alles en zelfs een sensormogelijkheid :)
luxe luxe, heb al het koperen leidingwerk laten maken en het is dus nu een kwestie van inbouwen...

enige nadeel is dat ik niet alle schroeven en bouten heb, want ook al had ik bij de sloop gevraagd of ze t in een stuk konden leveren, kreeg ik het alsnog in stukken... zodat ik bv. nieuwe brake pads moest kopen... (weer 45 eckies!)
ach, dat is dan maar een investering.

nu maar hopen dat schijfremmen net zo goed remt als het klinkt,

ik heb net me eerste kant gelast, en de andere kant volgt morgen.
net zoals de foto's!

kusjes en veel liefs,

Reinier
-Reinier-
Reinier

Postby Reinier » Sun Jan 03, 2010 2:53 pm

Heey

zoals beloofd, de eerste foto's zijn binnen.
allebei de assen zijn inmiddels vastgebout en gelast. en de wielen zitten er inmiddels ook al op.
ook de houder voor de hoofdremcilinder is klaar, zie foto's

de foto's zijn inmiddels ook weer beetje veroudert, het zit namelijk nu allemaal al netjes in de ver, de remcilinder zit er nu definitief in vast(gebout dat wel natuurlijk) enzovoorts.

enige jammere is dat ik te korte remleidingen heb besteld, 2 x 0,5 meter, ik dacht dat dat wel genoeg zou zijn, niet dus.
afijn, die bestel ik morgen wel nieuw, en dan komt alles alsnog goed.

daarna het klusje van de hele handel vullen en ontluchten.
goed fotos vind je HIERR http://picasaweb.google.nl/reinier.holst/Schijfremmen02?feat=directlink

verder wil ik jullie nog gelukkig nieuwjaar wensen!
groet,
Reinier
-Reinier-
Reinier

Postby Reinier » Tue Jan 05, 2010 6:31 pm

nog even een korte update:

ik had oorspronkelijk gasafdichtingsnippels gekocht bij de ijzerhandel, dat paste wel, maar... is niet ideaal omdat je een klein beetje lucht insluit(=slecht, aangezien hydrauliek berust op het feit dat een vloeistof zich niet laat comprimeren)

Dus, ik heb nu de achterste gaten afgedicht met M10 ontluchtingsnippels,
die zijn gewoon te krijgen bij een automaterialen zaak, in mijn geval voor 2,5 euro p/s.

het is nu helemaal afgesteld en af, en het remt, werkelijkwaar, als een god.
Gewoon de remcilinder aanhouden die er oorspronkelijk bijhoort werkt ideaal. weet je zeker dat je het juiste hebt.

ik zal vanavond denk ik nog wat fotootjes maken, zodat je goed kan zien hoe ik de overbrenging van de remstang naar de zuiger heb gemaakt, dat is misschien wel interessant.
-Reinier-
Reinier

Postby luc » Thu Feb 04, 2010 9:20 pm

cool man ziet er goed uit,

Ik was er op de sloop ook al naar opzoek geweest naar een leuke set die ook 4 gaats is, maar is niet overal makkelijk te verkrijgen.
Maar je kan nu waarschijnlijk niet kleiner dan 13inch of wel?
en dit is een bekrachtigde remcilinder lekt die niets soms wat langs je pen die je daarindrukt?
luc

Postby knorrepot » Thu Feb 04, 2010 10:28 pm

Heb volkswagen niet dezelfde steek (wielbouten) als een opel? Dan passen er ook subaru justy 12" wieltjes op. Moeten die natuurlijk wel om je remklauwen passen.
Ben
knorrepot

PreviousNext

Return to Foto's/Filmpjes