In de maak in groningen

voor je vragen over electro motoren, controllers e.d. en accu's

In de maak in groningen

Postby steckelfisch » Tue Sep 08, 2009 10:11 am

Dit wordt nu bij de stadwerkplaats in Groningen in elkaar gezet, door Wouter Banus. Helemaal vanaf nieuw.


Ik ga vannavond even zien of ik een wat kleinere verisie van de foto kan maken. (edit: heeft Harry H. al gedaan.)
Last edited by steckelfisch on Tue Sep 08, 2009 7:11 pm, edited 3 times in total.
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby belgobak » Tue Sep 08, 2009 10:44 am

hi steckel

neem es een close-up van die stuurinrichting

groete, pascal
bakbrommer twee in de verrijzenis!!
ciao porter, gemotoriseerd plaatwerk
belgobak
 
Posts: 103
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:51 pm
Location: waregem!

Postby Harry Huizing » Tue Sep 08, 2009 10:50 am

Image

leuk initiatief hoor , maar doe mij maar een tweetactje onder de bakbrommer
Image
rechtsaf , linksaf , bovenlangs en onderdoor , op de bakbrommer gààáán we er weer voor
Harry Huizing
 
Posts: 200
Joined: Sat Feb 04, 2006 1:06 am
Location: Groningen

Postby Xenomobile » Tue Sep 08, 2009 1:34 pm

Ik zie een erg "oversided" frame op alle fronten behalve daar waar het er echt toe doet..... De bevestiging van de achterbrug aan het "ielige" ronde zadelbuisje, daar zou ik nou zo maar nog even wat verband inbrengen, want dit ding gaat onhoeroepelijk kapot wringen in de bocht.
Het mag wat wegen allemaal geloof ik?
Erg lompe buizen en weinig plek voor een motorblok, sleutelen lijkt me een ramp!

Maar verder altijd goed als er weer een bakbrommer bij komt!
Ga zo door!
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby steckelfisch » Tue Sep 08, 2009 7:12 pm

Hier de stuurinrichting.

Ja, hij is een beetje star. 2 beetjes. Ik heb begrepen dat daar later nog
wat aan geprutst gaat worden.

Image
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby steckelfisch » Tue Sep 08, 2009 7:19 pm

Xenomobile wrote:Erg lompe buizen en weinig plek voor een motorblok, sleutelen lijkt me een ramp!

Maar verder altijd goed als er weer een bakbrommer bij komt!
Ga zo door!



De motor zit in het achterwiel (4Kw).

De (tractie) batterijen komen in het vak onder de bak.

Doelstellng is een 2 uur actieradius, al zal dat wel van de aangehouden
snelheid en bevrachting afhangen.
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby zundaap » Tue Sep 08, 2009 8:08 pm

waarom is alles zo ontzettend lomp, ga je er auto's op vervoeren.
kan toch allemaal veel lichter,
dan kun je ook verder rijden op je accu's en hoef je minder gewicht eigen mee te slepen, dus meer in je bak.
User avatar
zundaap
 
Posts: 96
Joined: Mon Oct 15, 2007 7:12 pm
Location: dieren

Postby Amro » Tue Sep 08, 2009 9:00 pm

Een 4kW hub motor ? Zo, dat kost een paar centen ... :o Maar Zundaap heeft wel een punt, dit ziet er allemaal wel heel zwaar uit.

Behalve idd bij de achterbrug
If 42 is the question. What's the answer?
User avatar
Amro
Site Admin
 
Posts: 230
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:36 pm
Location: Tienhoven

Postby Xenomobile » Wed Sep 09, 2009 8:49 am

ahhh, een electromotor....
Sorry hoor, maar ik kan er niet aan wennen...
Wel mooi zo in het acterwiel, maar 2 uur rijden is niet echt veel.... ik vind 5 uur wel een minimum dan kom je nog eens ergens.
Desalnietemin:
Versterk de ophanging van de achterbrug!

Ik blijf het raar vinden dat je een fossiele brandstof omzet naar electra, om die vervolgens te gebruiken om een voertuig voort te bewegen wat je ook direct op die fossiele brandstof had kunnen laten lopen. Ik heb altijd geleerd dat iedere stap verlies oplevert... maar goed, wie ben ik?

Dit geldt natuurlijk niet voor zonne-energie (waarbij het maken van een zonnepaneel meer energie kost dan dat het paneel ooit zal opleveren overigens) of wind energie, maar volgens mij komt hier nog vooral Fossiele stroom uit de muur....
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
User avatar
Xenomobile
 
Posts: 314
Joined: Mon Feb 21, 2005 12:17 am
Location: rotterdam

Postby Brommert » Wed Sep 09, 2009 9:53 am

Ziet er goed uit allemaal, mooi project. Maar inderdaad, overal dikke koker, behalve bij de achterbrug bevestiging. Heeft dat misschien een reden?

En hoe doe je het met een kenteken/keuring?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Image
Brommert
 
Posts: 114
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Location: Tilburg

Next

Return to electro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron