2- en 4 takt ophanging

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

2- en 4 takt ophanging

Postby knorrepot » Wed Jan 13, 2010 10:39 pm

zeg, zo'n viertakt honda of imitatie, hebben die dezelfde ophangpunten als een honda 2takt (mt/mb)?

Dat zou heel wat mogelijkheden geven. Snelle 2takt voor de cross, 4takt voor dagelijks. Plus een viertakt brommer (2taktframe) voor mijn vriendin...

Alles is om te bouwen, maar het scheelt een hoop geslijp en gelas als het uitwisselbaar is.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby irmin » Wed Jan 13, 2010 10:56 pm

nee
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby luc » Sun Jan 17, 2010 7:35 pm

Ik ben toevallig bezig mn 125cc 4takt crossblok in te bouwen in een uit de ijzerbak getrokken mt frame,
t past niet heel handig maar k heb een subframpje gelast om de viertakt er zo in de gooien, gaat wel goed. moet nog even starten om te kijken hoe het met het rammelen gaat. zonde als je meer blokken dan brommers hebt
luc
 
Posts: 57
Joined: Mon Mar 19, 2007 7:46 pm
Location: Amsterdam

Postby knorrepot » Tue Jan 19, 2010 6:32 pm

kijk dan hebben we ongeveer hetzelfde idee. ik krijg een crossbakbrommer niet eenvoudig uit de achtertuin vandaan, moet ie eerst uit elkaar. Dus om mijn opvoerskills te testen is het makkelijk een brommerframepje te hebben. Daarbij is een viertaktbrommer voor erbij ook leuker dan een tweetakt, en kan ik eventueel ook nog een tweetaktcrossblok maken om mee te doen in de 50cc, en de rest van het jaar een viertakt rijden tegen boetes. ofzoiets

Dan word het denk ik een subframe voor tweetakt (meer ruimte in het frame doordat het blok kleiner is) en het frame zelf klaarmaken voor viertakt. ofzoiets
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam


Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron