Xenomobile wrote:Haal de versmalling uit het eerste stuk van je bocht, als dit niet kan omdat de dikke buis niet direct op de cilinder past dan ga je van het smalle stuk heel geleidelijk naar het bredere.....
Op zich is dat van smal naar breed gaan niet zo heel boeiend, ja misschien bij hoog vermogen race motoren waar de uitlaatflow helemaal berekend word, maar voor een bami blokje onder een bakbrommer echt niet.
Ik heb zelf genoeg uitlaten gebeund voor 4takt, en de buis constructie maakt echt weinig tot niks uit, als je er maar voor zorgt dat de buis niet veel te dun is, en de bochten heel krap. Maar dat zit bij deze buis wel goed zo te zien. In mijn ervaring maakt alleen de demper een verschil.
Het is dus echt de demper die moeilijk doet, de hele constructie van binnen die zorgt voor de juiste tegendruk en resonantie enzo, die je bij een 2takt moet hebben, daar heeft een 4takt alleen maar last van.
Ik zou gewoon naar de motorsloop gaan en daar een demper halen, of het dan een absorptie of schotten demper is maakt volgens mij ook niet veel uit. Aangezien die dempers voor veel meer cc's zijn gemaakt dan jou blokje kwijt moet, en ie dus zijn lucht makkelijk kwijt kan.
Als je dan echt iets wilt wat op je Zundapp demper lijkt haal dan zo'n C90 fluister pijp (die Irmin voorstelt), en maak die op je bocht. Die lijkt behoorlijk op de Zundapp pijp. Of pas je Zundapp pijp aan, zoals al eerder is voorgesteld.