50/70

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

Postby irmin » Tue Feb 23, 2010 6:12 pm

NIX wrote:Met een 26mm carb en vervroegende CDI ga je het verst komen zonder idiote of onnodige kosten.


Dan zul je wel een flinke inlaatklep in je 50cc koppie moeten krijgen en de inlaat op de kop ruimen.
De grootste standaard inlaat is 20 of 21 mm (althans, voorzover ik weet).

Oja, kijk of je 4-bak een korte vier heeft. Wat je dan kan doen bij een cross is de eerste versnelling niet gebruiken en je kettingtandwielen zo vertanden dat je de 2 als eerste versnelling gaat gebruiken. De 2, 3 en 4 zitten dichter bij elkaar dan de 1 en 2. Je maakt zo een soort van alternatieve close-ratio 3-bak. Dan kun je weer een iets extremere nok nemen omdat je minder last krijgt van een powerdip bij het schakelen.
En de 1 gebruik je dan voor de duwerduw.
Wie weet werkt het :)
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby NIX » Wed Feb 24, 2010 12:42 am

Bedoelde 16. Excuus.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Postby knorrepot » Wed Feb 24, 2010 9:48 am

kijk, dat zijn tips uit ervaring, schitterend!
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Previous

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron