Hi mede nbbk-ers
Wat fijn dat er al geroddeld wordt, de 50+ klasse gaat eruit.
Ik ben vooral blij met de ongenuanceerde commentaren, en natuurlijk de reacties daarop.
Een verhaaltje voor iedereen die nooit het begin heeft mogen meemaken van de NBBK,.
Het was op een mooie voorzomerse dag in een gekraakte hockeyclub, dat een stel bakbrommerverslaafde malloten uit groningen besloten, dat het tijd werd voor een serieuze(ahum) competitie tussen alle opscheppende bakbrommerrijders.
Door de al fameuze toerritten in ellecom (de heksenketel,nog bedankt jongens voor die overheerlijke gezellige ritten door het gelderse land),kon de rest van bbend nederland op de hoogte worden gesteld.
Alle bakken die opkwammen draven, kwamen rijdend vanuit heel nederland naar Groningen gebroesd en zoals men op de weg reed ,reden ze ook de kampioenschappen. Het waren er om precies te zijn 25 en zoals wij toen reden zou nu niet meer mogelijk zijn.Bakkenisten met elkaar op de vuist bakbrommers die elkaar de baan uit duwde, zo gek als je het maar verzinnen kon, dat gebeurde. Er zijn dat weekend geen ernstige ongelukken gebeurd. het waren allemaal ERVAREN bakbrommerrijders en Amro (hij won de" koop toch een vrachtwagenprijs "als een na laatse in de 50+) was de enige met meer dan 70cc hij had er 80cc onder (check bij louis).We schrijven het jaar 1997.
Het was onze bedoeling om vooral zo lang mogelijk door te kunnen gaan met de NBBK voor bakbrommerrijdend nederland.
Lees bakbrommerrijdend nederland niet bakbrommerracend!
Nu staan we dus op het punt om dingen te veranderen. de nbbk is uit zijn jasje gegroeid en er moeten dingen veranderen, we worden te groot.
Te groot en Te gevaarlijk!
Het is organisatorisch en wedstrijdtechnisch niet leuk meer en bijna onuitvoerbaar. De brozems sluiten zich daarbij aan, ze zijn deze discussie ook begonnen.
Wat ik persoonlijk zo jammer vind is dat er zoveel "raceterrorristen" zijn, de jongens en meiden die 1 keer per jaar een bakmommer(motor,brommer)starten om mee te racen op de NBBK. De meesten daarvan vindt je ook in de 50+, de gevaarlijkste in ieder geval. Wat is het nou met die gasten die dan voor een weekend denken een bakmotorrijder te zijn en die de echte bakbrommerrijders in de weg zitten.Laat ze het is met 50cc proberen en ze komen niet eens in de top 10 voor van de nijntje klasse.
Er zijn voor de NBBK organisatie 3 reden voor verandering:
-Te groot
-Mede daardoor te gevaarlijk
-Daardoor niet meer leuk om te organiseren.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de 50+ er niet meer zou zijn,we zijn er het eerste jaar al mee begonnen en heeft daardoord altijd bij de NBBK gehoord.
Wat dan? We hebben al een heel senario aan oplossingen verzonnen en gehoord maar er is er geen een die voor iedereen bevredigend of uitvoerbaar is.
Ik daag jullie dan ook uit om met ideen voor een oplossing te komen.
schrijf het op het forum,of praat er met mekaar over en kom er op de bakbrommer kampioenschappen mee naar voren.
Het staat voor mij en de Brozems vast dat dit komend jaar de laatste NBBK zal zijn waar er geen beperkingen zijn omtrent de klasse en aantal deelnemers,cc,etc. ,of iemand anders moet ze gaan organiseren en de verantwoordelijkheid daarvoor nemen.
We zijn samen de NBBK daarom willen we dat samen oplossen.
Dus stelletje lamzakken doe ,denk en broes die driewielen totdat je een ons weegt
Groet sjochum sjoemel