hoe dan?

Psssttt ...

Postby 101peters » Mon Sep 20, 2010 10:35 pm

24-uurs-race?
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby nr. 16 » Tue Sep 21, 2010 7:54 am

101peters wrote:24-uurs-race?

arme mensjes die meedoen! :wink:
nr. 16
 
Posts: 3
Joined: Sun Sep 19, 2010 5:13 pm

Postby steckelfisch » Tue Sep 21, 2010 8:22 am

maar helemaal geen gek idee.

een bak-leMans.

een team van 4, en dan afwisselen
steckelfisch
 
Posts: 282
Joined: Mon May 21, 2007 6:15 pm
Location: Groningen

Postby nr. 16 » Tue Sep 21, 2010 1:34 pm

steckelfisch wrote:maar helemaal geen gek idee.

een bak-leMans.

een team van 4, en dan afwisselen

ik denk dat iedereen dan bekaf is de volgende dag en als we echt beginnen met de NBBK :wink:
nr. 16
 
Posts: 3
Joined: Sun Sep 19, 2010 5:13 pm

Postby joozt en eric » Tue Sep 21, 2010 6:58 pm

Ik denk dat de kern van het probleem is dat de bakbrommerkampioenschappen te groot is gegroeid. Een typisch geval van ten onder gaan aan je eigen succes. Want eerlijk is eerlijk. De NBBK is een van de weekeinden waar we met veel plezier naar uitkijken.
Daarnaast zijn de bakbrommers en -motoren veel sneller geworden. Ook de 50cc rijdt veel harder dan in de beginjaren.

Hierdoor ervaart de organisatie het volgende als een probleem:
1. Het is gevaarlijker geworden, doordat de bakken harder rijden.
2. Door het toenemend aantal deelnemers is er een organisatorisch probleem om een fatsoenlijk wedstrijdschema te maken en om een goede plek te vinden.

De laatste jaren zijn er op gebied van het gevaarlijker worden al een aantal concessies gedaan: de keuring, helm voor bakkenisten en een goede EHBO. Maar dat lijkt niet genoeg te zijn. Als we doorgroeien, ziet het er bijna naar uit dat we officieel moeten worden, want de verantwoordelijkheid voor zo'n evenement kan bijna niet meer door vrijwilligers genomen worden. Persoonlijk wil ik liever niet het officiele circuit in, de regels gaan dan alleen maar strenger worden. Met vergunningen etc. etc.

Ik denk dat de reden om te discussieren over de 50+ brommers legitiem is, omdat het uiteindelijk de bakbrommerkampioenschappen zijn. Uiteraard met de nadruk op brommers. Als vrijwilliger bij de wedstrijdleiding kan ik dan ook stellen dat vooral de 50+ klasse enorm gegroeid is de laatste jaren. Grappig dat nog niemand zich afgevraagd heeft waarom de discussie zich toespitst op de 50+. Dit is geen reden om daar nu mee te beginnen!

Mijn oplossing:
Ik ben er zelf voor om te beginnen met het uitsluiten van bakbrommers die geen kentekenbewijs hebben. Alle bakbrommers -motoren met kentekenbewijs zijn legaal en daarover kan je met de overheid geen discussie hebben als organisator van de NBBK.
Mijn excuus naar iedereen die al jaren meedoet zonder kentekenbewijs, maar als je een echte freak bent, dan geloof ik dat je je wel wil aanpassen.

Daarnaast stel ik voor dat we een limiet stellen aan het aantal deelnemende bakbrommers. Ik denk aan een voorinschrijving, aangekondigd door de bakbrommermailinglist, bakbrommers en motoren op Hyves en prutsersunited op Facebook. Een limiet per inschrijvingsklasse: 50snel, 50recreant en 50+, om het eerlijk te houden. Op het evenement zelf kan er dan een na-inschrijving zijn als er afzeggingen blijken te zijn. En voor alle digibeten... what the hell, die lezen dit toch niet!

Dit lijkt me een goed begin om de bakbrommerkampioenschappen weer binnen proporties te brengen. En bezorgt de organisatie niet een bult werk erbij.
Mocht dat niet voldoende zijn, dan kunnen we het jaar daarna weer de discussie openen over cc-beperkingen etc.

Wat mij opviel.
De term raceterroristen geeft mij een slechte smaak. Niemand weet hoe vaak iemand zijn bakbrommer gebruikt. Alleen omdat je hem of haar niet kent...

Als je aan kwalificatie wilt doen door deelname aan een evenement, moet er een registratie zijn. Wie gaat dat doen? En ja, ik werk onregelmatig en heb niet elk weekeind vrij. Soms heb ik mazzel, dit jaar ben ik bij de Rotterdam Cross, maar voor hetzelfde geld had ik moeten werken.

Snelheidsbeperking klinkt leuk, maar ik heb geen idee hoe je dat moet opzetten. En de keuring duurt al vrij lang, moet daar dan ook nog een parcours o.i.d. bij komen?

Het splitsen van de NBBK klinkt goed. Maar dat betekent ook weer twee keer zoveel werk voor de organisatoren: plek vinden, wedstrijdschema maken, vrijwilligers vinden. Op zich kan het wel, maar in verband met mijn onregelmatige werk wil ik dat dan wel elk jaar in hetzelfde weekeind. Kan ik vrij vragen!

Genoeg. Nu ga ik me verheugen op de Rotterdam cross. Die boven Amsterdam gaat plaatsvinden?!?

Jozefine







:lol: :lol: :lol:
joozt en eric
 
Posts: 29
Joined: Thu Mar 03, 2005 8:29 pm

Postby Bart » Tue Sep 21, 2010 7:47 pm

Gekentekend als toelatingseis vind ik niet zo'n optie. Er zijn zat mensen die een gekentekende bak hebben, maar er niet vaak op rijden.
Bovendien heeft mijn bak bijvoorbeeld een kenteken, en een niet zo standaard blokje... Waarbij ik niet de enige ben...

Behendigheidstest of iets dergelijks middels een kwalificatie zou beter in de buurt komen.

Snelheid eruit halen levert wel wat veiligheid op, maar dan kan een 'eendagsrijder' er nog steeds mee prutsen...

Beperken op snelheid lijkt mij efficiënter dan de cilinderinhoud beperken.

- Kwalificatie als in: minimaal aan 1, andere dan de NBBK, cross meedoen en deze uitrijden. Dat lijkt me wel een leuker voorzetje, Daarmee trek je ook wat deelnemers naar bijvoorbeeld de Rotterdamse cross. (of een rappe tijd neerzetten rotterdam/ parijs bijvoorbeeld)

Persoonlijk vind ik het wel gaaf dat er eigenbouwsels mee mogen doen.

Je kan ook erbij zeggen: bakken in de 50+ alleen gekentekend, in de 50cc klasse mogen het OOK eigenbouwsels zijn.

Een paar duidelijke regels zijn blijkbaar nodig.
Hoe anarchistisch ik soms graag denk, ik ben het er mee eens dat deze regels ten goede horen te zijn voor de grote groep.

Groet! Bart
Bart
 
Posts: 238
Joined: Tue May 27, 2008 11:29 pm
Location: Werkplaats.

Postby 101peters » Tue Sep 21, 2010 9:11 pm

Kentekenplaatje overschroeven, nummertjes meppen, klaar is klara...
Werkt niet.
En het volgende idee?
Als je als voorwaarde stelt dat je onderblok absoluut van een BROMMER moet zijn, hou je genoeg ruimte voor de echte sleutelaars om ver in de 50+ klasse te komen, en beperk je het geheel toch ergens.
Als er dan bij een eventuele voorinschrijving gemeld wordt, met welk type blok er gereden wordt, ben je zo goed als klaar.
Alles wat je dan nog nodig hebt, is een keurmeester die bijvoorbeeld een KS50 blok van een KS 100 blok kan onderscheiden, of een C50 blok van een C90. Ik denk dat die kennis wel onder ons leeft!
Dan doen we daarmee ook weer recht aan de Nationale Bak BROMMER Kampioenschappen.

Er is trouwens een vage tijd geweest dat er nbbk-punten te verdienen vielen bij andere evenementen. Misschien was dat toch geen gek idee...
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby knorrepot » Tue Sep 21, 2010 10:10 pm

`Goed idee, een brommer onderblok!

Snel inschrijven haalt niet veel uit, je haalt wel minder mensen binnen, maar wie je toelaat bepaal je niet, is ook een keuze natuurlijk.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Postby inboots » Tue Sep 21, 2010 10:31 pm

Als het echt gaat om de grootte van het evenement terug te brengen:
Maximaal aantal deelnemers bepalen, waarbij de organisatie nog aangenaam is, en uit de (voor)inschrijvingen de deelnemers loten, inclusief reserve deelnemers.

Als er dan toch mensen moeten worden uitgesloten, dan maar volstrekt willekeurig. Dan kan verder alles bij het oude blijven.

Een loting is ook een goede reden voor een feestje. Goede reden om het op een zuipen te zetten ook, of je nou wel mee mag doen of niet.
Degenen die niet meerijden kunnen zich misschien lenen als vrijwilliger (je hebt je ingeschreven, dus je bent beschikbaar, toch? :wink: ), beetje schrale troostprijs, dat wel...

Eigenlijk geen goede oplossing, want dit zou betekenen dat er verder geen discussie meer nodig is over cc´s en keuringen en kentekens... en daar houden we nou juist zo van!
Last edited by inboots on Tue Sep 21, 2010 11:31 pm, edited 1 time in total.
inboots
 
Posts: 9
Joined: Thu May 17, 2007 2:34 pm

Postby inboots » Tue Sep 21, 2010 10:42 pm

Gekentekend rijden vind ik ook wel een goed idee.
Zoals Joozt-Erik al zei: "Alle bakbrommers -motoren met kentekenbewijs zijn legaal en daarover kan je met de overheid geen discussie hebben als organisator van de NBBK."
Iedereen die kenteken sjoemelt (sorry sjoemel 8) ) doet dat dan op zijn eigen verantwoordelijkheid.
inboots
 
Posts: 9
Joined: Thu May 17, 2007 2:34 pm

PreviousNext

Return to roddelzzz

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron