hoe dan?

Psssttt ...

Postby daanendo » Tue Sep 28, 2010 10:58 am

:D
daanendo
 
Posts: 3
Joined: Mon Sep 27, 2010 12:17 am

Postby daanendo » Tue Sep 28, 2010 11:11 am

1: organisatie vergroten, dus meer draagkracht, zonder professioneel te worden ofzo (er zijn tenslotte minstens 160 bakfreaks)
2: 85 bakken is niet teveel met wat meer draagkracht. het is mogelijk om een rollerbank te huren om zo de ' power wat aan banden te leggen ' (hoe mooi)

werkbespreking aan het ijsselmeer?

daniel
daanendo
 
Posts: 3
Joined: Mon Sep 27, 2010 12:17 am

Postby arno » Tue Sep 28, 2010 11:17 am

Bij inschrijving moet je aangeven wanneer, waar of bij welk onderdeel je gaat helpen met voorbereiden. Zo doet iedereen een beetje en bij elkaar dus een heleboel. Zo is het dus weinig moeite om de organisatie(die toch al ontzettend veel doen om er voor ons allemaal een mooi weekend van te maken) werk uit handen te nemen, lijkt mij. En je hebt genoeg tijd om aan je eigen brommer te pielen als dat nodig is.
Kun je mensen ook meteen op hun nummer diskwalificeren als ze te lam zijn om hun poten uit de mouwen te steken.

Verder ben ik ook voor een maximum van 50cc 2takt en 85cc 4takt
Zal je zien dat er nog een heleboel 85ers zoek gereden worden door 50ers...
arno
 
Posts: 39
Joined: Sat Oct 27, 2007 1:26 am
Location: Utrecht

Postby PhiPhi » Thu Sep 30, 2010 12:38 pm

arno wrote:Verder ben ik ook voor een maximum van 50cc 2takt en 85cc 4takt
Zal je zien dat er nog een heleboel 85ers zoek gereden worden door 50ers...

Ik denk dat je er beter 'alle' van kunt maken... De toename in cc's compenseert alleen het verschil in cilindrisch vermogen tussen 2 en 4 takt. Die Honda koppen zijn ronduit kut om veel vermogen uit te halen (klephoek is veel te groot, dus bijna haakse inlaat). Uberhaubt is een 4-takt opvoeren ronduit duur. Het is daardoor heel erg waarschijnlijk dat de snelste bakken dus 2-takt zullen zijn.
La propriété, c'est le vol!
PhiPhi
 
Posts: 43
Joined: Fri May 07, 2010 12:11 am

Postby 101peters » Thu Sep 30, 2010 7:10 pm

PhiPhi wrote:De toename in cc's compenseert alleen het verschil in cilindrisch vermogen tussen 2 en 4 takt

Als je gelijk zou hebben, mogen 4-takters het met 100cc tegen je opnemen. Helaas heb je het mis ;)
P-ter
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby 101peters » Thu Sep 30, 2010 7:15 pm

PhiPhi wrote:(klephoek is veel te groot, dus bijna haakse inlaat)

Trouwens, ik weet niet waar jouw benzine vandaan komt hoor, maar de meeste 2-takkies halen dat onder hun zuiger vandaan. Da's 2 keer haaks :twisted:
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby PhiPhi » Mon Oct 04, 2010 12:49 pm

101peters wrote:
PhiPhi wrote:De toename in cc's compenseert alleen het verschil in cilindrisch vermogen tussen 2 en 4 takt

Als je gelijk zou hebben, mogen 4-takters het met 100cc tegen je opnemen. Helaas heb je het mis ;)
P-ter


Cilindrisch vermogen, vermogen per cilinderinhoud... Eigenlijk het specifieke vermogen, is geheel afhankelijk van de gemiddelde effectieve druk. Dit is bij een tweetakt lager dan een 4-takt, immers bij de 2-takt een lagere effectieve compressieverhouding heeft en de uitlaatpoort eerder opent. Echter heeft een 2-takt elke twee slagen een verbrandig en een 4-takt elke 4 slagen. Als ook het rendement van de motoren tegen elkaar wordt uitgezet kun je ongeveer vaststellen dat een 4-takt blok met net niet de dubbele cilinderinhoud van de 2-takt hetzelfde specifieke vermogen geeft. Dit heeft men in de SOBW maar ook in de MotoGP begrepen. Waarom dus niet bij de NBBK?

@P-ter: Google even op cilindrisch vermogen en gemiddelde effectieve druk. Dan zul je zien wat ik bedoel... Maar ik geloof dat deze discussie niet echt ter zake doende is voor dit topic...
La propriété, c'est le vol!
PhiPhi
 
Posts: 43
Joined: Fri May 07, 2010 12:11 am

Postby irmin » Mon Oct 04, 2010 6:20 pm

PhiPhi wrote: Dit heeft men in de SOBW maar ook in de MotoGP begrepen. Waarom dus niet bij de NBBK?


eerder in dit topic:

arno wrote:Verder ben ik ook voor een maximum van 50cc 2takt en 85cc 4takt


84 cc 4-takt t.o.v. 50 cc 2-takt is de SOBW regel. Dat woredt hier dus ook gesuggereerd.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Postby 101peters » Mon Oct 04, 2010 7:47 pm

PhiPhi wrote:@P-ter: Google even op cilindrisch vermogen

K*t, :shock: ik moet een bril... O nee, heb ik al.
Grapje, specifiek vermogen snap ik. Jouw verhaal ook. Ik struikelde alleen op "cilindrisch vermogen". In de brillenwinkel is dat misschien gewone taal, hier op het forum hou ik het liever helder en begrijpelijk.
En je hebt gelijk, het is totaal "off-topic".

Zoals ik het nu zie kan er op de cross Rotterdam een stevig avondje beleid gemaakt worden, op de camping, rond de tuinkaars(?)
Wout, kan dat?

Tot dan, blijf spuien die ideeën!

Groet,
P-ter
User avatar
101peters
 
Posts: 56
Joined: Wed May 09, 2007 8:42 pm
Location: Utrecht

Postby daanendo » Tue Oct 05, 2010 5:45 pm

ik vind het persoonlijk geen enkel probleem om het op te nemen tegen een 125 4 takker met een snelle 50, dat is een leuke strijd! een beetje bijvijlen (of bijveilen) kan volgens mij ook geen kwaad, maar op en top getuned is een heel ander verhaal. "zoals ik altijd zeg" Wie profie wil moet profie gaan, met sponsoren en een profie baan! , en, waar is de sociale controle gebleven??
daanendo
 
Posts: 3
Joined: Mon Sep 27, 2010 12:17 am

PreviousNext

Return to roddelzzz

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron