verbouwen apollo en dan?

voor je vragen over kenteken aanvragen en rdw-keuring

verbouwen apollo en dan?

Postby Vogel » Wed Dec 08, 2010 4:20 pm

Hallo,

Mijn apollo wil ik rigoureus gaan verbouwen. Orgineel blijft de vierkante buis, vooras en stuurpen.

Zo wil ik de voorwielen vervangen voor golf III achterwielen + ophanging + remschijven, en thuiskomertjes als banden. De tank wil ik zelf lassen. Een honda c90 blok. Achtervork zelf lassen met een motorachterwiel en een cross band. Vanaf de stuurpen wil ik een alu. traanplaatkist en dan de boden van de kist verder uit alu traanplaat maken, deze zo laten vouwen dat ik ook meer bagageruimte heb voor accu's, verlichting e.d.

Nu ik dit allemaal weet heb ik nog een paar vragen voor ik alles ga bestellen en beginnen met lassen.

- Is de bb na deze verbouwing nog te verzekeren als oldtimer?
- Hoe moet ik het laten schouwen en keuren?
- En graag nog verdere tips? Zoals bepaalde maten waar je je aan moet houden.

Binnenkort verder te zien op het forum.

Groet, vogel
Vogel

Postby bert » Wed Dec 08, 2010 9:12 pm

Schouwen kan natuurlijk al een paar jaar niet meer... Je moet dus naar de rdw als je je bak van kenteken wil laten voorzien. Ik zelf zou dit doen voordat je het ding in stukken zaagt en er een c90 onder legt. De rdw ziet een kleine aanpassing (ander wiel, ander blok) wel door de vingers, maar een bak waarvan alleen de stuurpen en kokerbalk nog origineel is... Daarnaast moet je bak natuurlijk voorzien zijn van een 50 cc blok. Verdere keuringseisen staan elders op het forum onder het kopje Keuringseisen ...
Succes!
bert

Postby NIX » Fri Dec 10, 2010 4:19 pm

Los daarvan zou ik geen thuiskomertjes aanraden. Dat zijn rotdingen waar je net mee thuiskomt op een auto, dus misschien 500km op een bak. Koop gewoon een paar gebruikte banden met wat profiel. Ik denk zelfs dat de RDW meteen je thuiskomers afkeurt als permanente banden.
NIX

Postby Reinier » Sat Dec 18, 2010 12:13 am

als je de achterassen, remschijven e.d. koopt bij een sloop, kan je ook voor 2 tientjes meer de bijbehorende wielen erbij nemen.

geen c90 blok bij de keuring natuurlijk.
Achterwiel kan je best maken, doen ze niet te moeilijk over,
voorwielen, als het even kán, doe dit na de keuring. wel zo veilig.
Verzekeren kan zodra je je papieren hebt sowieso, ze vragen nooit naar een afbeelding ofzo,

orgineel tankje kan nooit geen kwaad,
hoe orgineler het eruit ziet, hoe makkelijker het is om het op kenteken te krijgen natuurlijk.

dat zou ik doen, aanpassingen kunnen later altijd nog.
-Reinier-
Reinier

Return to keuringseisen kenteken