blok start niet meer.

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

blok start niet meer.

Postby max » Wed May 25, 2011 3:29 pm

Net nu ik besloten heb dit blok te houden, gebeurt dit...

Tot op gisteren er probleemloos mee gereden, vanochtend wou ik weer weg rijden en start hij niet meer.

Als ik hem aan trap klinkt alles normaal, tot op het punt dat hij zou moeten gaan lopen. (normaal met één zwaai aan de kick unit doet hij het)

Als ik hem aan probeer te rennen is het het zelfde verhaal. Klinkt goed, maar dan gaat ie gewoon niet verder. Alsof hij geen fut meer heeft.

Ik heb het idee dat hij of geen benzine krijgt, of de bobine niet vonkt.
Ik heb het met een nieuwe bobine ook geprobeerd, maar daarbij zag/hoorde ik ook geen vonken, dus ik ga er van uit dat dat het probleem is.

Ik heb dat schroefje onderaan mijn carbu opengedraaid, toen kwam er wel benzine uit.

Ik heb hem niet bij mij voor de deur staan, dus ik heb hier ook geen gereedschap, waar ik ontzettend van baal.

Ik probeer hem binnenkort in de werkplaats van m'n vader neer te zetten om er beter naar te kunnen kijken (en om mijn tandwielen te vervangen, dus het moest toch gebeuren).

Maargoed, is er iemand bekend met dit geouwehoer?
Waar zou het aan kunnen liggen?
Waar moet ik op letten?

Bij voorbaat dank.
max

Postby knorrepot » Wed May 25, 2011 7:58 pm

Als het mijn brommer zou zijn, zou er ergens een draadje los zitten of een stekkertje slecht contact maken, kortsluitinkie, in ieder geval iets eenvoudigs waardoor hij niet vonkt. Mechanisch lijkt me erg stug dat dat spontaan stuk gaat.
Ben
knorrepot

Postby mano » Thu May 26, 2011 3:01 pm

koop anders een bougiesleutel ergens in de buurt, kost een paar euro.
Trek de bougie eruit en kijk hoe die eruit ziet. Hou hem tegen je blok terwijl je kickt of rent. dan kun je meteen vaststellen of hij vonkt of niet.

maak je bougie schoon en stop hem er terug in. effe de straat door rennen en weer eruit halen. zie je benzine? dan krijgt ie benzine. zie je geen benzine, dan waarschijnlijk niet.... :D

zo kun je een hoop vaststellen met weinig gereedschap 8)
mano

Postby max » Thu May 26, 2011 4:10 pm

Ik heb de bougie gechecked.
Ook met een nieuwe, beide vonken niet (iig niet zichtbaar of hoorbaar).
Ik moet de bougie dop nog even uitelkaar halen om te kijken of hij wel vonkt als ik de draadjes op de bougie hou.

Ik heb me iig al ingesteld om mijn hele elektra overnieuw te bouwen, nu met accu ed. Dat plan had ik toch al een poosje.
max

Postby steckelfisch » Thu May 26, 2011 7:56 pm

Bougiedop even losdraaien van de kabel.

bij mij was het daar verrot: geen vonk

Het eventueel rotte stukje even afknippen en dop wer erop

max wrote:Ik heb de bougie gechecked.
Ook met een nieuwe, beide vonken niet (iig niet zichtbaar of hoorbaar).
Ik moet de bougie dop nog even uitelkaar halen om te kijken of hij wel vonkt als ik de draadjes op de bougie hou.

Ik heb me iig al ingesteld om mijn hele elektra overnieuw te bouwen, nu met accu ed. Dat plan had ik toch al een poosje.
steckelfisch

Postby max » Fri May 27, 2011 7:09 pm

Hij doet het weer.
De connectie tussen de CDI en de Bobine was niet goed.

Iedereen bedankt voor het advies!
max

Return to 4-tact