'los' bevestigen remklauw

voor je vragen over remmen, kabels en remleidingen en -cylinders, origineel en ombouw

'los' bevestigen remklauw

Postby steckelfisch » Wed Nov 30, 2011 12:18 pm

Ik heb continue problemen met de remklauw van mijn achterwiel.

De schijf wordt steeds warm: de klauw, of in iedergeval een van de zuigers, gaat niet goed terug. Ik hebreviseren en
vervangen al geprobeerd, maar het komt steeds weer terug.
Nu ik weer even 50 cc rijd, heeft mijn blokje er ook moeite mee.

Ik heb bij een een motor in de stadwerkplaats eens gezien dat een remklauw ook los opgehangen kan worden.

Dan kan ie dus nog een fractie van een milimeter bewegen. Heeft iemand daar ervaring mee of ideeen over?
Gert-Jan (1010)
steckelfisch

Re: 'los' bevestigen remklauw

Postby knorrepot » Wed Nov 30, 2011 7:11 pm

Als je remklauw aan beide zijden een zuiger heeft, hoeft hij niet los opgehangen te worden. Beter is het de oorzaak te vinden. Hoe is de bedienende cilinder? En vervang anders je slang. Als een remslag wat ouder word, en bij sommige fabrikanten gaat dat erg snel, willen ze wel een verstop raken, inwendig zwelt het wat op. Dan kan je wel remmen, omdat dat met grote druk gaat, maar hij de zuiger komt dan niet lekker terug omdat die teruggaande beweging niet zo krachtig is. Draai anders je ontluchtingsnippel een open na het remmen, als hij dan beter vrijkomt, ligt het aan die restdruk in je systeem, en niet aan je zuiger/cilinder.
Ben
knorrepot

Re: 'los' bevestigen remklauw

Postby NIX » Thu Dec 01, 2011 12:34 am

Klinkt toch alsof je zuiger klem zit. Heb je de groeven van de O-ringen wel eens heel goed schoon gekrabt? Die zitten vaak vol corrosie.
NIX

Return to remmen