uitlaat c50/c70

voor je vragen over 4-tact motoren, carberateurs, koppelingen en versnellingen

uitlaat c50/c70

Postby knorrepot » Mon Mar 19, 2012 8:58 pm

Heeft iemand ervaring met een standaard (imitatie) uitlaatje voor een c50/c70 op zijn 50/70 cc viertakthonda? Ik weet dat ze goedkoop zijn, en erg stil, maar ik ben benieuwd of ze het blokje qua vermogen erg knijpen of niet? Ik rijd met 50cc, dus ik heb alle stukjes peekaa die ik kan vinden/behouden hard nodig.
Weet iemand uit ervaring of er een merkbaar vermogen-verschil is wanneer je een standaard imitatie c50/c70 uitlaatje gebruikt, of iets sportievers/zelf gelast/open en met herrie?
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Re: uitlaat c50/c70

Postby Reinier » Mon Mar 19, 2012 9:26 pm

roesten snel weg is mijn ervaring, ik heb nu een ori 70 cc fluisteruitlaat en die doet het al een jaar!
die imi rotzooi moest ik elke 2/3 maanden vervangen...
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Re: uitlaat c50/c70

Postby NIX » Tue Mar 20, 2012 12:31 pm

De imi's zijn behoorlijk geknepen. Als de bocht in de demper overgaat, vernauwt de bocht zich eerst nog flink om als dun pijpje verder te gaan. Aan het eind is het dunne pijpje samen geknepen tot soms 2 gaatjes en soms min of meer gewoon dicht. Ik zaag de bocht na de las van de demper los, dan valt de vernauwing er ook uit. Met teruglassen de boel eerst monteren en hechten, je ziet dat de pasvorm dan ook 100% toeneemt. Zorg ook dat je de uitneembare einddemper vol gaten boort, die houdt ook behoorlijk in met maar 2 of 4 gaatjes waar het gas door naar buiten moet. Je kunt hem ook weglaten, maar dan ben je een provincie verder nog hoorbaar.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Re: uitlaat c50/c70

Postby Reinier » Tue Mar 20, 2012 1:14 pm

Wel mooi geluid... Als je de demper eruit schroeft.. (A)
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Re: uitlaat c50/c70

Postby knorrepot » Tue Mar 20, 2012 7:03 pm

kijk, dat wilde ik precies weten. Heb er zelf nooit een opengeslepen, dus ben blij wat te weten. Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. En een provincie verder mogen ze best meegenieten. Helemaal recht past hij er toch net niet onder, dus dan pas ik dat gelijk aan.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Re: uitlaat c50/c70

Postby irmin » Tue Mar 20, 2012 9:14 pm

knorrepot wrote:kijk, dat wilde ik precies weten. Heb er zelf nooit een opengeslepen, dus ben blij wat te weten. Ik denk dat ik hetzelfde ga doen. En een provincie verder mogen ze best meegenieten. Helemaal recht past hij er toch net niet onder, dus dan pas ik dat gelijk aan.


Neem een c90 uitlaat.
Zal hetzelfde kosten en die moderne dingen hebben een iets dikkere bocht dan de c50 uitlaat.
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Re: uitlaat c50/c70

Postby knorrepot » Tue Mar 20, 2012 11:36 pm

ja da's best een goed idee, maar zou dat passen op een 50 of 70 cilinderkop? Denk dat ik maar eens naar de winkel ga.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Re: uitlaat c50/c70

Postby NIX » Wed Mar 21, 2012 1:00 am

Aansluiting op de kop is gelijk.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Re: uitlaat c50/c70

Postby knorrepot » Wed Mar 21, 2012 9:41 pm

echt waar? is een uitlaat-aansluiting van een 50, 70 en 90 cc allemaal even groot? Da's makkelijk.
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Re: uitlaat c50/c70

Postby NIX » Thu Mar 22, 2012 3:55 pm

Yep. Alleen de Dikke Harrie blokken zijn iets anders.
NIX
 
Posts: 286
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:18 pm

Next

Return to 4-tact

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron