Ok. Da's waar. Z50 dan. En de ZB. En de PC komt dicht in de buurt, is daarvan de cilinder niet uitwisselbaar? Geen idee hoor, maar wat ik hiermee bedoelde is dat de code voor het bromfietsmodel is bedoeld, niet in eerste instantie voor een blokje.
Wat de imitaties betreft, denk ik niet dat je weet hoeveel merken zich hebben gestort op de bouwtekeningen van ome Honda toen de rechten erop verliepen. Toegegeven, de meeste zijn van mindere kwaliteit, en sommige ronduit rotzooi. Maar ik weet uit ervaring dat er i.i.g. 1 merk met kop en schouders bovenuit steekt. Heb die destijds gekocht bij een Dax-specials bouwer. 1 week voor een nbbk, en ik moest dat blok, onder garantie, "flink op zijn donder" geven, en terugkomen om te zeggen hoe hij beviel. De beste man had geen spoor van twijfel, en terecht.
Da's jaren geleden, en het blok is aan de 3e set koppelingsplaatjes toe, en een 3e keer olie verversen mag ook wel. Kleppen stellen heb ik ook 1 keer voor de lol gedaan (onderhoud van de sleutelkunst is ook belangrijk

), en hij snort nog steeds als een naaimachientje.
Dat alle bami-blokken, ongeacht het merk, rotzooi zijn klopt gewoon niet. Maar dat lijkt er bij velen niet in te kunnen. Raar hoor. Zal wel die enge eigenschap van de mens zijn om te generaliseren.