Advies zudapp achterrem op apollo

voor je vragen over remmen, kabels en remleidingen en -cylinders, origineel en ombouw

Advies zudapp achterrem op apollo

Postby HellsChickie » Wed Sep 19, 2012 1:37 pm

Ik zoek wat advies over mijn zundapp achterrem op de apollo bakbrommer welke onderdelen of wat moet ik aanpassen om het te laten werken mijn achter rem?? Ik stuur wat foto,s er bij de remankerplaat was gebroken maar ik heb op marktplaat weer een goede 2dehandse op de kop kunnen tikken ik hoop dat het mij van pas kan komen als ik bezig ga met de achterrem. Ik laat wat foto's er bij zien om er een indruk van te krijgen. Ik moet een of andere manier een dunne stang naar mijn achterrem pedaal krijgen en een wat dikkere om de ankerplaat op zijn plek te houden. Moet ik dat zelf maken? of is er iets wat ik kan krijgen wat er zo op wil weet iemand dit?
HellsChickie

Re: Advies zudapp achterrem op apollo

Postby HellsChickie » Wed Sep 19, 2012 1:40 pm

:roll:
HellsChickie

Postby bert » Wed Sep 19, 2012 9:09 pm

Je ankerplaat kun je vastzetten door een langere bout door de ophanging van je step te steken. Je draait er daarna een aantal moeren op en klaar is kees. Aan de bovenkant van je rempedaal zie je een klein oogje gelast. Daarin steek je de remstang (draadend kan ook maar gaat op een gegeven moment scheuren/breken/oprekken), de rest natuurlijk in de remhevel op je ankerplaat. Zo zat het op mijn brommer, en ik geloof niet dat daarvoor wat verlast was. Succes!
bert

Postby mano » Wed Sep 19, 2012 10:13 pm

let er wel op, dat als je een beetje soepele vering hebt (dus niet de orginele dubbele schokbrekers die zowiezo niet echt willen bewegen - lijkt er op het plaatje wel op) de afstand tussen de twee bevestigingspunten van de remstang veranderd als je in- en uitveert. Het komt erop neer dat als je inveert de brommer gaat remmen. Als je dan ook je voorrremmen op deze pedaal hebt, betekend dat als je remt, de achterrem niet verder kan worden aangetrokken dus je voetpedaal niet verder naar beneden kan. Dan heb je je voorremmen niet genoeg ingetrapt en remt je bak super slecht.
Voor die rede heb ik de remstang vervangen voor een kabel. Je kan ook een kabel naar je stuur toe doen met een remhendel, dan kun je de voor en achterremmen apart bedienen en heb je dit probleem niet.

maar goed zo te zien heb je dubbele achterschokbrekers, dus zou je eerst een remstang kunnen proberen als je die hebt....
mano

Return to remmen