trapper-as / kickstarter van minarelliblok

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

trapper-as / kickstarter van minarelliblok

Postby miss D » Sun Mar 20, 2005 4:39 pm

weet iemand wat de functie is van de dopjes die met een veer op de uiteinden van de trapper-as van een minarelliblok zitten?
ik was gister bezig met het vervangen van de krenken en aan de rechterkant zit bij mij een metalen dop met een veer in de as, hierdoor krijg ik de krenk er niet af. Het lijkt alsof er aan de linkerkant oorspronkelijk ook een heeft gezeten. Heeft iemand enig idee wat de functie is van deze dop en veer? (voordat ik het er af sloop)

groet, daphne
miss D

Hmmm...

Postby Amro » Tue Mar 22, 2005 5:23 pm

Was dat niet om de trappers om te kunnen klikken ? Bij oude zundappblokken kon dat nml. dan kon je 1 van de trappers een stukje naar voren trekken en dan konje die in de zefde stand zetten als de andere.

Dat zat lekkerder, maar omdat de nl. wet nu eenmaal verplicht stelde dat je moest kunnen fietsen met je brom_fiets_ ! moest dat verstelbaar zijn.
Amro
Site Admin

Postby miss D » Thu Mar 24, 2005 7:12 pm

klinkt heel aannemelijk. weet je toevallig ook hoe je zo'n ding los krijgt?
miss D

Postby Xenomobile » Fri Mar 25, 2005 2:05 pm

zit er niet gewoon een bout in aan de kopse kant van de as. Het is inderdaad een systeem om de trappers gelijk te kunnen zetten. Bij zundapp kan je op de as een bout eruit draaien en het systeem verwijderen.....maar minarelli?
Xenomobile (?<pi>),
Wout Rockx.
Xenomobile

Return to Help!