Ook ik zie dit niet goed gaan zo, die Tomos automaat kan je sowieso vergeten, die komt hier niet een een viaduct op en krijgt te weinig koeling, de replica honda is beter, maar krijgt zeker ook niet genoeg koeling, daar moet minstens een oliekoeler bij en liefst zelf een geforceerde koeling op gekutseld wil je hier een berg mee nemen. Maar dan moet je ook meteen wat meer dan 50cc monteren anders wordt het best vaak lopen naar boven (of slepen) ik spreek uit ervaring.
Als je echt comfortabel en betrouwbaar wilt rijden en op 50 cc wilt blijven zou ik voor een modern 50cc Derbi of Honda , watergekoeld blok gaan. Die radiateur kan je altijd wel ergens kwijt en dan weet je in elk geval zeker dat het daar niet fout gaat.
Daarnaast kan je deze blokken met 6 versnellingen krijgen (Derbi standaard), dan weet je zeker dat je boven komt. En onderdelen zijn nog gewoon te krijgen (voor Derbi zeker, voor de NSR wordt het al weer wat ingewikkelder....)
De bak zelf lijkt mij een prima reisgenoot, erg comfortabel, al heb ik op een bakbrommer nog nooit last van zadelpijn gehad....