bakbrommerstad van nederland?

Let's get together

Re: bakbrommerstad van nederland?

Postby dimitri » Tue Feb 05, 2013 11:45 pm

Is da stadjie of statsjie?
Hebben het allemaal over ons punkverleden (behalve pisnozems, mar das vlgs mij een heel slow projekt) maar is er ook een heden.
Vette aktieve bands uut Grunn, Utreg of Eindhoven (rockcity)? Of daarbuiten?
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Postby irmin » Thu Feb 07, 2013 12:49 pm

dimitri wrote:Is da stadjie of statsjie?
Hebben het allemaal over ons punkverleden (behalve pisnozems, mar das vlgs mij een heel slow projekt) maar is er ook een heden.
Vette aktieve bands uut Grunn, Utreg of Eindhoven (rockcity)? Of daarbuiten?

Naast dat ik nog steeds de rock`n`roll dans met de pisnozems, bespeel ik ook nog steeds de punk met Tense Reaction
Nu moet ik wel zeggen dat in vergelijking met 10 jaar geleden het aantal snelle hardcore/punkbands in NL nogal sterk is afgenomen. Of ik ben gewoon niet meer op de hoogte. Da's natuurlijk ook een goeie mogelijkheid. Tja..... Krush doet het nog steeds.
Toevallig dinsdag nog in de Vrankrijk gespeeld met Buiten Gebruik, waar Billy Boycot (HBG natuurlijk bekend!) in zingt. Trouwens.... nu ik er zo over denk: speelde (zong?) Metalen Mark ook in HBG? Oeioei, m'n ouwe hersens. Er begint weer vanalles te dagen alleedn weet ik niet of het klopt.

Ik heb trouwens uit het roddelcircuit vernomen dat Michael Bacteria, Michel en Rik (Makiladoras) weer iets samen zouden doen. Maar of dat waar is... Verder over Groningen en Michel: Ik vond Descent to Hell wel een goeie band. Bestaan die uberhaupt nog?
irmin

Postby tollebom » Thu Feb 07, 2013 1:27 pm

Metal mark zong in eerste instantie inderdaad in hbg, ik weet ondertussen niet meer precies waarom dat op een gegeven moment niet meer zo was. volgens mij zouden we een tour doen waar hij niet mee kon ofzoiets... hij was in ieder geval wel altijd de grote netwerker die het gros van de contacten/boekingen deed... na metal mark kwam gilles, die kon vooral heel goed zuipen!
Ik weet niet meer zo goed of we vaak in utrecht hebben gespeeld, ik kan me 1 keer in de acu herinneren. toen kreeg ik een boete omdat ik door rood liep?!? en direct nadat we klaar waren met spelen moest alles zo snel mogelijk opgeruimd om plaats te maken voor een juppendisco ofzo... niet echt een toffe avond dus :?

descent to hell is/was?? inderdaad echt hard!
qua bands wint groningen het dan ook in vergelijking met utrecht en ik denk dat voorgenoemde heren en de aan hen gelieerde bands daar een groot aandeel in hebben gehad! Die drummer van buiten gebruik (ook een bbrijder trouwens!) komt volgens mij ook uit grunn, die gast kan ook zo heerlijk hard hakken!!

ben ondertussen niet echt meer op de hoogte in t punk-wereldje. heel af en toe nog een bandje checken of een festivalletje maar daar houdt t dan wel weer mee op. Eindhoven zou ik echt niet weten, zit hier eigenlijk alleen om te studeren. weet wel dat eindhoven de titel 'Rockcity' volgens de muziekmedia langzaam aan groningen moet afstaan maar volgens mij is dat grotendeels de invloed van Noorderslag festival...

speel zelf tegenwoordig in een country&western coverbandje en doe 2 keer in het jaar een europatourtje met een australische singer-songwriter(es)... niet echt mijn muziek maar erg leuk om te doen en het schuift ook nog eens redelijk!
tollebom

Postby dimitri » Fri Feb 08, 2013 12:52 am

So bakbrommer goes dement or country?
Dacht net een cluppie met normale gasten te hebben gevonden die niet wakker liggen van crisis en europa problematiek.

Tolle je lijkt een behoorlijk verleden te hebben in punk etc maar ben je niet te oud? Langstudeerboete?

dinsdag speelt een van de Bad Seeds in dB's.
3 maart (duurt nog effe) Grasmoajer/Found on the Floor

16 maart trash met KUtschurft en 30 maart grunndeath.
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri

Postby tollebom » Fri Feb 08, 2013 9:55 am

haha, te oud? valt mee hoor... als je voor je 30e begint en je stufi niet al gebruikt hebt kun je nog gewoon de volle mep krijgen.
ben nu 26 en moet nog 3,5 jaar.
nog geen HBO gedaan dus gewoon nog recht op stufi. maar t moest er wel nu een beetje van gaan komen. ik deed er gewoon even over om te kiezen wat ik wilde doen. t is orthopedische technologie geworden => aanmeten en vervaardigen van or- & prothesen. (iets met nepbenen dus)
is wel even wennen weer, verslagen schrijven, huiswerk maken, groepsopdrachtjes (met gasten van 17, vers van de Havo) anatomie van het hele lichaam in latijn uit je kop stampen maar wel echt heel tof om te doen. mooie combi tussen mens/techniek/medisch

mn eerste punk plaatjes kocht ik denk ik toen ik 14 was, niet lang daarna eerste bandje :lol:
later vooral met hbg een tijdje bijna elk weekend wel gespeeld. toen kwam ik nog wel eens ergens...
tollebom

Previous

Return to Sociaal