weer wat dichterbij

voor je verhalen enzo ....

weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sat Jul 13, 2013 9:53 pm

Weer effe bezig geweest. Kenteken in juni gaat niet meer lukken.
Anyway heb alles in lijn.
Op beide wielen een lang recht ding vastgeklemd en met veel meten mijn wielen uitgelijnd. Daarna mijn stuur recht gedraaid. Vervolgens mijn achterwiel, mbv een eenzelfde lang rechte ding vastgeklemd op het achtertandwiel, recht op het frame gesteld.
Toen het blokje opgehangen mbv hetzelfde lange rechte ding op het achtertandwiel.

Zit vast en ik ben tevreden (heb niet meer foto's, batterijen waren leeg).
blokophanging.jpg


Blok startte en start in één keer en loopt mooi maar de koppeling ontkoppeld niet (kleef?) en het schakelhendel (draaiding) van een kreidler lijkt niet dezelfde verhouding te hebben als die van een zundapp (logisch?!?!).

Tolle heb jij er nog een van een zundapp te leen?

Verder kleine dingen zoals een uitlaatbocht die tegen mijn remunit aan ragt.

Mensen, geniet nog effe van het mooie weer en tot later.

gr,

dimitri
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby tollebom » Sun Jul 14, 2013 12:13 am

Heb je gewoon zo'n magura hendel? Misschien even een nieuw schakelplaatje erin gooien, die willen nog wel eens versleten zijn!
Image

Ik heb in principe een schakelhandvat over, (zit nog op mn bak maar gebruik m alleen als koppelingshendel) als t nou niet lukt, laat het dan maar weten, dan zoek ik even een andere hendel. Heb ook nog een legio aan voortandwieltjes voor je liggen!
tollebom
 
Posts: 128
Joined: Thu Feb 03, 2011 12:38 pm
Location: Belgique

Re: weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sun Jul 14, 2013 2:08 pm

Zo'n ding heb ik niet. Zie foto's.
De mijne is kreidler en heeft een heen en terugkabel waar ik er één van gebruik.
MAAR..... ik heb nu in de gaten hoe het systeem werkt.
Thanx for that!!!
magopen.jpg

magonder.jpg


Het is nl zo dat de 2 en 3 van zündapp dichter bij elkaar zitten. De 1 , 0 en 2 hebben gelijke afstand maar de 3 zit dichterbij (zie foto waar de bak in z'n 3 staat).
mag123.jpg


Aangezien de versnelling vast wordt gehouden door het koppelingshendel (nokkie in een sleuf) hoef ik alleen maar een nieuw sleuffie te zagen/vijlen. Zal wel een precisieklus zijn.
Mocht het niet lukken dan kom ik er op terug.

En about the toothweels, bij de weg....!
Je had me een tijd geleden geattendeerd op een stuk of 10 van die dingen op marktplaats en die heb ik toen gelijk gekocht (voor een tientje ofzo).

Nogmaals bedankt daarvoor.

gr,

dimitri
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sun Jul 14, 2013 2:25 pm

Nog een paar plaatjes.
Jazeker, ik loop behoorlijk te geilen.
Vandaag de plaats van de koplampen bepaald.
http://www.histoparts.com/webshop/34__verlichting/136__koplampen/product___6907-lumax-koplamp-set.html

recht.jpg


Je kan trouwens goed zien wat de naloop van de fusee's voor een effekt heeft. Als de wielen recht staan staan de spatbordjes (nagenoeg) gelijk. Volledig uitgestuurd staat de een hoger en de ander lager. Grappig!
scheel.jpg


Detail, zit behoorlijk stevig
closeup.jpg
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sun Jul 14, 2013 2:43 pm

En omdat er max 3 foto's in een bericht gaan.....
lasapparaat.jpg

Gazelle/apollo tankje gaat ná de kentekenkeuring (wil daar zo orgineel mogelijk voor de dag komen dus als er nog iemand een ouwe kap te leen heeft????) op het vlot om de actieradius te vergroten.
kikker1.jpg


En zo was ie toen ik 'm net had gekocht. Alles aan elkaar gebakken en alleen de stuurkogels heel.
wrak.jpg
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby knorrepot » Mon Jul 15, 2013 10:10 pm

Mooi werk!
Ben
knorrepot
 
Posts: 335
Joined: Thu Feb 07, 2008 10:03 pm
Location: Zaandam

Re: weer wat dichterbij

Postby irmin » Mon Jul 15, 2013 10:13 pm

netjes!!
irmin
 
Posts: 471
Joined: Tue May 17, 2005 6:03 pm

Re: weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sat Jul 20, 2013 8:05 pm

Vandaag voor het eerst een paar honderd meter gereden (toen knalde het gammele schroefnippeltje uit mijn schakelhendel.
Wordt wel effe oefenen om met zo'n ding te rijden man. Ik had de gehele breedte van de weg nodig en toen ik moest remmen........? Nada!
Toen mijn 14/12 sha carb maar gemod naar een 14/14 en mijn remkabels een goeie kruipoliebeurt gegeven maar ik heb er niet echt vertrouwen in (het remgebeuren).
Als ik weer een goed schroefnippeltje heb maar eens door de polder gaan knarren en veel remmen (trommels zijn uitgedraaid en nieuwe voeringen). Wellicht dat het dan beter wordt en anders gelijk maar hydraulisch spul erop.
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby dimitri » Sun Jul 21, 2013 12:01 pm

Nog effe zitten lezen.

De beroerde wegligging (enkele honderden meters, misschien loop ik vooruit en zie ik leeuwen en beren).

Mijn achterwiel staat ± 1 cm uit het midden (Heeft te maken met het feit dat mijn achtertandwiel te ver van het hart van mijn achterwiel staat. Als het achterwiel in het midden zou staan dan loopt mijn ketting aan op het frame (Zoek nog iemand die mijn achternaaf een cm kan afdraaien)).

Om recht te rijden staat mijn stuur dus net niet helemaal recht. KLOPT DIT?
Zoja dan geldt dus het ackermann principe en rijdt ik rechtdoor met teveel uitspoor.

En natuurlijk met wielen en veren lopen kloten waardoor mijn vooras probably naar voren/achter staat gekantelt wat weer gevolgen heeft voor de naspoor/caster.

Leute, zit ik op de goede weg of gaat dit over zulke kleine verschillen dat ik me nergens zorgen over hoef te maken en gewoon moet gaan leren rijden?
Lekker knarren op me brakbrommert!
dimitri
 
Posts: 147
Joined: Mon Feb 13, 2012 6:48 pm
Location: utrecht

Re: weer wat dichterbij

Postby Reinier » Mon Jul 22, 2013 4:39 pm

mijn achterwiel staat ook niet exact in het midden, maar me stuur en me wielen staan gewoon op veuruit.
mocht je achterwiel gedraait staan(dwz. links en rechts kettingspanners niet gelijk) dan heeft dat uiteraard wel gevolgen voor je draaiing,
slijten je banden 10 x zo snel en t is wat minder veilig,

maar dats dan ook alles.

voor het naar rechts/links sturen met de oude remmen is een kwestie van afstellen,
ik moest altijd ze zo afstellen dat links en rechts even hard remde,
sinds ik hydraulisch rem heb ik dat gezeik niet,

have fun en veel succes!
-Reinier-
Reinier
 
Posts: 246
Joined: Sun Sep 14, 2008 12:16 pm
Location: Zeist

Next

Return to algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron