remkabels

Voor vragen om hulp of ideeen bij bouwen en ophalen van je bakbrommer.

remkabels

Postby nino » Sun Aug 07, 2005 5:44 pm

ik ben op zoek naar remkabels voor mijn appollotje maar waar. ik heb gehoord dat je ze bij helmstadt kan halen maar dan moest je er iets aan solderen of zo iets weet iemand daar meer over alvast bedankt voor de hulp
het leven is stommer zonder bakbrommer
nino

Postby maarten » Sat Aug 13, 2005 6:04 pm

helmstad heeft ze inderdaad nog! je moet ze inderdaad zelf op lengte maken, en dan een nippel er op solderen wat vrij een voudig is. steek de remkabel door de nippel heen na dat je hem ingekort hebt, nippel stukje door schuiven, uiteinde van de kabel even uitwaaieren nippel terug schuiven en vol laten lopen met soldeer. wel vloeimiddel gebruiken anders breekt ie binnen de korste keren weeraf.
Ze zijn wel rete duur, als ik het me goed herinner 45 euro per stuk!
maarten

Postby irmin » Mon Aug 15, 2005 11:28 am

Wat ik me afvraag.

Is zoiets niet universeel te krijgen? Of iets van een auto gewoon zelf op maat maken? Als je dat toch al moet doen bij die van 45 euro, dan moet het toch ook veel goedkoper kunnen? Gewoon handremkabels onder een sloopauto vandaan trekken. Werkt in principe hetzelfde.
irmin

Postby Amro » Mon Aug 15, 2005 2:21 pm

Op de vehikelbeurs stond vaak een stand waar je dat soort kabels op maat kon laten maken met de juiste nippels, voor ongeveer hetzelfde geld.
Amro
Site Admin

Postby nino » Mon Aug 15, 2005 2:32 pm

maar dat zijn dus de enige remkabels die je kan klrijgen voor je bakbrommer of zijn er nog meer plaatsen waare je ze kan krijgen ik kan namewlijk niet solderen lassen oke maar solderen dat kan ik niet ik heb niet eens een soldeerbout mijn buurman mischien wel maar of hij goed kan solderen weet ik niet

doeiiiiii
het leven is stommer zonder bakbrommer
nino

Postby janneman » Sun Aug 13, 2006 5:45 pm

In groningen heb ik een aahangerbouwer gevonden die remkabels heeft. de oploopremkabel van een aanhangertje is vrij makkelijk op je apollo te bouwen. voor twee kabels was ik 50 euro kwijt
janneman

Postby Harry Huizing » Sun Aug 13, 2006 9:41 pm

HEB JE ONDERWEG 25 EURO VERLOREN ?
Harry Huizing

Postby Herb » Mon Mar 05, 2007 3:08 pm

Ik weet het er is al eerder op het forum over de remkabels geschreven, maar dat is alweer een jaar geleden ofzo.
Misschien dat iemand ondertussen al wat nieuwe informatie heeft.

Weet iemand welke (hand)remkabels er passen of eenvoudig passend te maken zijn.

Ik ben nl. opzoek naar 2 nieuwe voorremkabels.
Rijden met een helm op is als sex met een condoom om.
Herb

Postby irmin » Mon Mar 05, 2007 3:41 pm

janneman wrote:In groningen heb ik een aahangerbouwer gevonden die remkabels heeft. de oploopremkabel van een aanhangertje is vrij makkelijk op je apollo te bouwen. voor twee kabels was ik 50 euro kwijt

als je een beetje handig bent heb je voor hetzelfde geld en een weekendje werk een hydraulische reminstallatie. En dan bedoel ik dus op de voorwielen.
irmin

Postby Herb » Mon Mar 05, 2007 3:52 pm

Ha ha ,
ik heb net 60 euries uitgegeven aan nieuwe remschoenen..

En ik vind groningen wat ver weg om ff 2 kabels te halen, moet toch ook wel in de buurt (Zuid Holland)ergens kunnen.
Ik had er op de vehicel aan moeten denken, daar heb ik ook de remschoenen gekocht, maar helaas kwam ik er pas achter dat de kabels niet zo best meer zijn toen ik er gisteren mee bezig was.
Rijden met een helm op is als sex met een condoom om.
Herb

Next

Return to Help!